Monday 16 January 2017

FST...WARISAN BIJAK TOLAK AWAL2 PELAWAAN USA KERJASAMA PADA PRU14 DARIPADA TERTIPU NANTI

OLEH: SHAIMON S JUMADI-FST
Monday January 16/2016

BAGI pendapat dan pandangan saya  lebih baik awal-awal  tolak pelawaan Unit Sabah Alliance yang menggabungkan  tiga parti Star-SAPP dan PCS untuk menyertai kerjasama antara USA dan Pari Warisan Sabah (WARISAN)

Sesal dahulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna kita tolek kebalakang dulu sebelum  melangkah  lebih jauh lagi  tahu kah  sejarah hitam yang pernah SAPP dan Star lakukan terhadap Pakatan Rakyat DAP-PKR dan PAS pada PRU13 lalu sejarah hitam yang  kini masih menghantui para pengundi rakyat Sabah.

Rakyat Sabah yang terdiri dari masyarakat Cina-Kadazan-Murut dan Dusun tidak lupa di fikiran mereka kerana kedua pimimpin parti itu SAPP dan Star telah mengkhianati para pengundi Cina-Dusun Murut dan Kadazan pada PRU13 itu.

Kalau Yoing Teck Lee SAPP dan Jeffry Kitingan seorang yang jujur dan pegang pada janji-janji kerjasama dengan Pakatan Rakyat pada masa itu sekarang Sabah sudah diperintah oleh parti Pakataran Rakyat yang membarisi DAP-PKR-PAS-SAPP dan Star.

Tetapi sikap  kedua-dua pemimpin parti itu nampak duit mata jadi merah kelabu akhirnya SAPP dan Star sabotage kepada Pakatan Rakyat dam setelah SAPP-Star mendapat habuan berjuta-juta dari UMNO/BN akhirnya SAPP-Star jadi mengacau undi supaya undi pecah di pihak parti pembangkang  dapat 50 peratus bagi tiga parti 50  peratus lagi  bulat-bulat pergi ke BN akhirnya tiga lawan satu  BN menang.

Ini semua kerja kotor Yong Teck Lee dan Jeffri Kitingan untuk hancurkan cita-cita parti Pakatan Rakyat umtuk  tidak jadi  membentuk kerajaan negeri.

Syabas WARISAN tak kerjasama dengan USApun taka apa barangkali  WARISAN masih ada peluang kerjasama dengan parti pembangkang nasional seperti DAP-PKR dan AMANAH,

Parti kalau sudah mengguris  luka hati rakyat susah mahu dpercayai lagi  macam anjing tidak makan tahi tapi mencium  tetap mahu juga samalah dengan kedudukan parti USA yang didukung oleh SAPP- PCS dan Star dasar pengkhianat bangsa sendiri.





No comments:

Post a Comment