Thursday 5 January 2017

FST TNB DAKWA SYARIKAT MILIK JAMAL JAMBAN CURI KARAN TNB RUGI 82,0962,06

OLEH: WAN FARIDAH WAN AHMAD –FST (KL)
Thursday January 05/2017

SELANGOR:- Tidak disangka-sangka seorang yang bergelar Datuk Seri merupakan saudagar nombor 5 di Malaysia Datuk Seri Jamal Yunos @ Jamal Jamban yang banyak menubuhkan pelbagai syarikat sama ada menjalankan urusan perniagaan haram atau sebaliknya telah dituduh mencuri bekalan elektrik untuk syarikatnya.

Jamal Jamban yang  tuduh mencuri bekalan elektrik milik Tenaga Nasional Berhad (TNB) yang didakwa dengan mengubahsuai meter tenaga elektrik dipremis yang didudukinya oleh syarikat itu pihak TNB telah menanggung dan mengalami kerugian  sebanyak RM82,0962,06.

Sebuah portal Media Friends of Selangor yang menyiarkan dakwaan itu mendakwa TNB terpaksa menanggung kerugian sebanyak RM82,092.06 akibat kecurian elektrik yang dilakukan oleh syarikat Jamal Jaya Holding Sdn Bhd yang didakwa merupakan syarikat milik Jamal Jamban.

Maklumat itu dakwanya merupakan fakta dalam kes mahkamah.

"Ni fakta dalam kes mahkamah, bukan petik dari langit ye," tulis pengendali laman portal  tersebut.


Hotel milik Jamal Jamban baru-baru ini telah disita oleh pihak berkuasa kerana beroperasi lebih 5 tahun tanpa lesen, makala struktur binaan resort miliknya pula dirobohkan kerana dibina atas tanah haram.

Sebelum itu Jamal mendakwa restoran Sekinchan Ikan Bakar miliknya jatuh bangkrap akibat tindakannya menentang himpunan Bersih.

Jamal Jamban yang memegang jawatan sebagai Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar  yang juga ketua kumpulan Gang Baju Merah sejak kebelakangan ini perbuatannya adalah diluar batasan yang menimbulkan rasa kebencian orang ramai disamping mencemarkan nama baik UMNO dan Barisan Nasional (BN) .


Jika Jamal Jamban enggan menhentikan tindakan ganashya ia menjurus mengundang kekalahan UMNO/BN pada PRU14 nanti sebab rakyat telah membenci dirinya yang tidak terkira.


No comments:

Post a Comment