Wednesday 20 November 2013

KEGIATAN PELACURAN BAWAH UMUR SEMAKIN MENJADI-JADI DI SANDAKAN



Rabu....November 20-2013

Written by Admin

SOROTAN DARI MEJA PENGARANG
SHAIMON S JUMADI



KEGIATAN pelacuran di daerah Sandakan yang membabitkan wanita warga  asing  kebanyakannya  datang dari negara jiran Indonesia masih berleluasa di rumah-rumah tumpangan, rumah-rumah penginapan  dan termasuk beberapa buah hotel  di sekitar banadar ini.

Sementara pelacur yang membabitkan golongan remaja yang berasal dari perkampungan setinggan  sama ada kawasan Batu Sapi dan Elopura yang melibatkan anak-anak gadis PATI bawah umur antara 13 tahun hingga 20 an ketas  mereka melacur diri di rumah-rumah penginapan sebaris  dengan bangunan bekas Blue Birth Bar tinkat 1 masuk dari sebelah belakang.
Kenapa  mereka bisa  terjebak dalam kegiatan pelacuran  tersebut ini berpunca  beberapa factor pertama    kesempitan hidup factor kedua   mereka terlalu cetek dalam pengetahuan agama walaupun mereka 60 peratus bergama Islam.

Faktor ketiga mereka datang ke Sabah dari negara jiran Filipina di kalangan anak-anak gadis mereka langsung  tidak mempunyai sebarang dokumen perjalanan yang sah sama ada passport ataupun IMM13  bagi mereka yang  tidak mempunyai dokumen seperti yang dimaksudkan orang mahu hidup terpaksa melacur diri jadi sunda

Terdapat sesetangah gadis di bawah umur itu mereka coba menipu kepada kedua-dua  ibubapa bapa mereka kononnya bekerja sebagai pembantu rumah atau bekerja di kedai-kedai  runcit dan di restora-restoran berhampiran kerana dari rumah lagi berpakaian  sopan menutup aurat memakai baju kurung bertudung kepada  sesiapapun sama ada keluarga mereka atau jiran-jiran  lain sebelah rumah  pastinya tidak mengsyaki  sesuatu kepada gadis-gadis yang terjebak dalam kanca maksiat tersebut.

Kalau bekerja di kedai  kopi  atau sebagai pembantu  rumah sudahlah  gaji kecil paling-paling di bayar  bulanan pada setiap bulan hanyak RM4.00,00 sahaja  bekerja seharian suntuk sampai kerumah bukan alang kepalangnya penatnya badan-badan semua lengoh.

Kalau jadi pelacur  setiap hari merasa kesedapan bermacam-macam saiz  dirasai duit datang macam daun kayu hanya mekakang saja  diatas ranjang   katakanlah dalam 30 minit nanti rehat sebentar  tukar lagi pelanggan duit masuk lagi soal HIV kah atau AIDS itu kira belakang  yang penting  merasa kesedapan menjulur hawa nafsu bagi mengharungi kenikmatan dunia  sekali pulang paling sikit  bawa RM300.00 sekali  sebab tembak RM60.00 cukup lumayan.

Pendapatan sehari sebanyak RM300X30  sebulan RM9,000 ibubapa termasuk keluarga tinggal serumah hari-hari makan duit lender  hasil  pendapat pelacuran.

Dalam masa yang sama  ada juga ibubapa mereka mengetahui tentang kegiatan anak-anak perempuan yang terjebak  di kanca maksiat ini tetapi mereka tidak ambil peduli sebab sudah merasa keseronokan mendapat duit banyak merasa kesenangan  walaupun tinggal di kawasan perkampungan setinggan  namun  isi dalam rumah lengkap dengan pelbagai perhiasan TV 40 inci Plasma  lagi perabut  harga yang  mahal-mahal  lagi tak payah berhutang dengan Pakistan dua tiga bilik pasang penghawa dingin cukup nyama dosa belakang kira  sudah  mahu mampus nazak baru minta ampun dengan Tuhan.

Apapun semua Wartawan Free Sandakan Today sentiasa bekerjasama rapat dengan pihak berkuasa terutama sekali pihak PDRM untuk memberikan pelbagai maklumat mengenai gejala pelacuran di sekitar Bandar Sandakan  untuk membanteras gejala ini dari berterusan menjalar ke lain-lain gadis yang belum terjebat.

Orang ramai juga harus berganding bahu dengan polis beri maklumat dengan tepat sekiranya mereka tahu di mana adanya kegiatan pelacuran ini beroperasi.

                                   Gambar hiasan sahaja





    2 comments:

    1. Fst News Sandakan Today Online (Neutral-Flexible And Hot Spot News): Kegiatan Pelacuran Bawah Umur Semakin Menjadi-Jadi Di Sandakan >>>>> Download Now

      >>>>> Download Full

      Fst News Sandakan Today Online (Neutral-Flexible And Hot Spot News): Kegiatan Pelacuran Bawah Umur Semakin Menjadi-Jadi Di Sandakan >>>>> Download LINK

      >>>>> Download Now

      Fst News Sandakan Today Online (Neutral-Flexible And Hot Spot News): Kegiatan Pelacuran Bawah Umur Semakin Menjadi-Jadi Di Sandakan >>>>> Download Full

      >>>>> Download LINK U3

      ReplyDelete