Wednesday 20 November 2013

POLIS BERJAYA BANTERAS 3 WANITA SEORANG LAGI UMUR 13 TAHUN YANG MENJADI PELACUR


Rabu 20 November 2013
Written by Admin
Oleh: Shaimon S Jumadi &
Azmi Aznan


SANDAKAN: Disebabkan kesempitan hidup seorang remaja perempuan baru berumur 13 tahun yang menjadi pelacur  dan di   
antara empat yang ditahan dalam operasi membanteras kegiatan pelacuran di kawasan Bandar Sandakan di sini hari ini. 
 
Timbalan Ketua Polis Daerah Sandakan Supt Fadzil Mohd Ali berkata tiga wanita yang ditahan dalam operasi pada pukul 10.45 pagi itu berusia antara 23 hingga 39 tahun.
Beliau berkata serbuan dilakukan di sebuah premis di tingkat tiga sebuah bangunan di Jalan Dua dan hasil pemeriksaan menemui buku kecil mengandungi catatan bayaran pelanggan dan peralatan disyaki digunakan untuk aktiviti pelacuran.

Dua yang ditahan masing-masing memiliki pasport antarabangsa Filipina dan kad pelarian IMM 13, seorang lagi memiliki kad pengenalan permastautin tetap Malaysia dan remaja perempuan itu memiliki sijil lahir negara ini, katanya.

Wartawan Free Sandakan today akan terus bekerjasa sama dengan pihak polis untuk memberikan sebarang maklumat mengenai gejala pelacuran di kalangan gadis-gadis bawah umur dan 60 peraturs kebanyakannya anak-anak Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) khususnya dari negara jiran Filipina yang tinggal di rumah-rumah setinggan.
Faktor utama kenapa mereka terjebak dalam kanca maksiat khususnya melacur diri ini disebabkan terhenpit dalam mengharungi kehidupan seharian.
  
 Gambar fail 

No comments:

Post a Comment