Friday 4 April 2014

WANITA UMNO SANDAKAN BANTU KERAJAAN TENTANG HABIS-HABISAN PERKEMBANGAN SYIAH....NORAINI SULONG

Written by Admin
Friday April 04.2014

OLEH: SHAIMON S JUMADI



SANDAKAN:-Ketua Wanita UMNO Bahagian Sandakan Noraini Sulong berpendapat  bahawa program Wanaca Pemantapan Akidah 1435H-2014M  anjuran JHEAINS-YADIM dan Majlis Perbandaran Sandakan baru-baru ini   ia merupakan satu flatform kepada Umat Islam  agar lebih mengetahui yang mendalam tentang akidah-akidah Islam yang sebenarnya.

Di zaman IT dan Globalisasi dan dunia tanpa sempadan ini memang banyak cabaran-cabaran  bukan saja datangnya daripada agama-agama lain bahkan datangnya daripada agama Islam sendiri.


TERCEMAR...Shila Hamza pakau tudung tetpai dibawah terdedah


Noraini Sulong berkata demikian ketika di wawancara oleh Wartawan Free Sandakan Today.com semasa beliau menghadiri majlis Wacana Pemantapan Akidah yang diadakan di Dewan Masyarakat Sandakan baru-baru ini.

“Saya berpendapat banyak perkara  yang diutarakan  melaui ceramah-ceramah oleh  Ustaz-Ustaz termasuk Mufti Kerajaan Negeri Sabah mengenai Islam menjurus kepada menyedarkan umat Islam tentang ajaran-ajaran Islam yang bertentangan  akidah Islam seperti kumpulan Syiah, Al-Arqam dan Wahabi.” Katanya.




Konon Sopan...Pakai Tudung seluar ketat sehingga menayang pantat menaikan nafsu lelaki


Noraini juga mengingatkan kepada kaum wanita supaya tidak mudah terjebak dengan pengikut-pengikut kumpulan Syiah  seperti yang telah dimaklumkan secara umum oleh para penceramah bahawa ajaran kumpulan Syiah adalah ajaran sesat yang boleh memisungkan daya pemikiran Islam dalam membuat perkara-perkara yang jelas melanggar akidah Islam sebenar.

“Islam mempunyai empat mahzab antaranya Imam Maliqie, Imam Shafie, Imam Hambali dan Imam Hanafi tetapi semua kempat mahzab ini telah diterima sebagai imam yang diikuti ramai dan tidak bertentangan dengan akidah Islam sebenar.” Katanya.



“Saya ingin menyelongkar sedikit sebanyak ini bukan wanita semuanya yang terikut-ikut dengan budaya songsang mungkin hanya segelintir sahaja dari segi akhlak dari segi berpakaian ada yang sudah menyimpang jauh dari landasan-landasan Islam dan terang-terang melanggar akidah hukum hakam Islam.

“Contohnya wanita berpakaian sopan bertudung kepala kononnya untuk menutup aurat tetapi berpakaian menjulok mata seperti makai seluar pendek, memakai sekert dan ada yang memakai seluar ketat sehingga mencuri perhatian kaum lelaki perbutan segelintir wanita ini sebanyak sedikit telah memalukan umat islam sendiri” tegasnya.


Gambar bawah....Pakai tudung berseluar pendek







ARTIS ISLAM....Berpakaian sebegini rupa hukumnya haram kerana membuka aurat terdedah dengan luasnya ini contoh tidak baik kepada wanita Muslimah

1 comment:

  1. akidah islam nee kena tanam sejak lahir lagi..bukan dah tua keripot baru nak di ajar kata visi jawa..tooo late bro..

    ReplyDelete