Monday 7 April 2014

IBU-BAPA DISARAN MENGHANTAR ANAK-ANAK MEREKA KE SAN-SAR UNTUK TIMBA ILMU,,,,,,NORAINI SULONG

Written by Admin
Monday April 2014
  
OLEH: SHAIMON S JUMADI
FOTO SAFFIE S JUMADI


SANDAKAN:- Peranan pihak Sekolah Agama Negeri (SAN) dan Sekolah Agama Rakyak (SAR) ia berfungsi  mendidik anak-anak kita dalam menimba ilmu Islamiah  yang secukupnya dan bila mereka dewasa kelak sudah semestinya mereka jadi seorang muslim yang berilmu dari itu Ibubapa harus digalakkan untuk menghantar anak-anak mereka kesekolah berkenaan  yang berhampiran.

Ketua Wanita UMNO Bahagian Sandakan Noraini Sulong berkata demikian ketika berucap merasmikan  Majlis Ihtifal Ilmi Peringkat Bahagian Sandakan 2014M-1435H anjuran gabungan Sekolah  Agama Negeri dan Sekolah Agama Rakyat yang dilangsung di Dewan Serbaguna Masjid Daerah Sandakan kelmarin.

Noraini memuji usaha pihak SAN dan SAR kerana dapat menganjurkan setiap tahun program sebegini yang menjurus  untuk mencungkil bakat para murid berkenaan untuk membaca ayat-ayat Al-Quran yang baik.


Sehubungan itu Noraini mengucapkan terima kasih kepada pihak penganjur kerana sudi menjemput untuk menyempurnakan majlis yang bermenfaat itu semoga apa yang  diusahakan oleh pihak SAN dan SAR mendapat hidayat dan diberkati Allah. 

No comments:

Post a Comment