Friday 11 April 2014

KONTRAKTOR BIKIN PAIP DI BLOK TAMAN MESRA AKAN MENUTUP BERKALAN AIR SELAMA TIGA MINGGU MULAI KELMARIN

Written by Admin
Friday April 11.2014

OLEH: SAIMON S JUMADI


SANDAKAN:-  Kontraktor pembaik paip seluruh Blok Taman Mesra yang bermula dua hari  yang dilantik oleh Majlis Perbandaran Sandakan (MPS)  memberi tahu kepada penduduk-penduduk  Taman  Mesra bahawa pihaknya akan menutup bekalan air selama tiga minggu untuk memudahkan kerja-kerja membaik pulih kerosakan tangki-tangki berkenaan.

Sejak tiga hari lalu serhingga ke hari ini semua paip kering kontang bila ditanya dengan tuan punya syarikat bila kah penduduk dapat bekalan air mereka menjawab selagi paip-paip masih dalam kerja-kerja pembikinan selagi itu air paip tidak dibekalkan kenapa kalau hingga  dua bulan.



Katanya lagi urusan bekalan air itu bukan urusan kami itu urusan pihak kerajaan atau MPS kamu mati kah hidupkah jangan salahkan pihak kontraktor.

“Pihak kontraktor hanya bertanggungjawab membaik pulih paip-paip yang sorak bukan urusan bekalan air paip ke Taman Mesra dengan jawapan yang diberikan oleh para pekerja mahupun tuan punya kontraktor yang terlalu biadap kerana mengeluarkan kata-kata kasar kepada beberapa penduduk” kata mereka.

Jadi penduduk hendak tahu selama tiga minggu tiada bekalan air disalurkan oleh pihaki MPS adakah pihak MPS akan membekalkan air-air kerumah dengan menggunakan lori ataupun tunggu penduduk memberontak beramai-ramai pergi kepajat MPS.

Jika benar apa yang diberi tahu oleh kontraktor berkenaan selama tiga miminggu tiada bekalan air ini bukan perkara kecil ini adalah perkara besar yang boleh dibawa kepengetahuan pihak Ketua Menteri Sabah dan Perdana Menteri ini soal satu penindisan kepada rakyat 3000 penduduk  Taman Mesra akan menderita tidak mendapat bekalan air ini soal hidup dan mati penduduk.




No comments:

Post a Comment