Saturday 5 April 2014

AHLI-AHLI WANITA CAWANGAN HINGGA KEAKAR UMBI DI AJAK BERSATU SEMUA DEMI MENGUATKAN PERJUANGAN UMNO,,,,NORAINI

Written by Admin
Saturday April 05-2015


OLEH:  MOHD SUFFIAN AHMAD
FOTO: SAIMON S JUMADI
  
SANDAKAN:- Ahli-Ahli Wanita UMNO Sandakan diperingkat Bahagian, cawangan dan akar umbi harus menanamkan nilai-nilai murni jati diri sebagai seorang pejuangan dalam UMNO.

Pergerakan Wanita UMNO adalah tulang belakang perjuangan UMNO Bahagian untuk  menegakan keutuhan dan kekuatan  yang jitu dari itu Wanita UMNO harus menjalinkan hubungan baik antara satu sama lain.

Kenapa kita sebagai  tulang belakang UMNO terus bersengketa gara-gara kalah dalam pertandingan rebutan jawatan sepatutnya kita harus memupuk siratulrahim bagi membantu perjuangan UMNO di bahagian.

Ketua Wanita UMNO Bahagian Sandakan Noraini Sulong berkata demikian ketika berucap di Perasmian Serentak 2 Peringkat Persidangan Cawangan,Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Sandakan yang dilangsungkan di Dewan MasyarakatSandakan dean disempurnakan Ketua Bahagian UMKNO Sandakan Tan Sri Hj Ampong KK Hj Puyon pagi tadi.

“Saya amat gembira kehadiran para ketua-ketua Wanita daripada beberapa cawangan menghadiri majlis ini terlah menunjukkan dan menandakan kita sebagai ahli-ahli Wanita diperingkat Bahagian, Cawagan dan akar umbi akan bersatu semula” ujar

“Pada pagi ini adalah titik bermulanya ahli-ahli Wanita UMNO Sandakan akan bekerja sama dan bersatu semula demi UMNO, Bangsa, Agama dan Negara, saya tidak berkecil hati dengan ketua-ketua cawangan Wanita yang lain tidak mahu menarima saya sebagai pemimpin mereka kita sudah berusaha sedaya upaya mengajak mereka supaya kembali dan bersatu semula lagipun ini adalah masalah dalaman parti sekeluarga.” Sambung Noraini.

“Kita satu tekad, satu azam dan satu perjuangan satu Presiden UMNO kenapa kita harus bermusuhan terus menerus sepatutnya setiap yang kalah harus menerima hakikat dan kaji semula diri kita kenapa saya boleh kalah dan atas kelahan tadi ia menjurus untuk mendidik semula diri kita dan lantas kita lupakan perkara kecil saja” tegas Noraini.

“Ayuh bangkit kita sebagai Wanita UMNO tulang belakang kepada perjuangan dan tunggak nadi kepada UMNO terus marah kedepan bagi menghadapi musuh-musuh politik kihususnya pihak pembangkang  yang sentiasa ingin menghancurkan dan memecdahbelakan UMNO  bila-bila masa” Noraini bersemangat.



No comments:

Post a Comment