Saturday 14 January 2017

FST...... NASIR CHIN AHLI KOPERAT TAWAR DIRI UNTUK JADI AHLI DAP

OLEH: MUSTAFFAH MOHD HASSAN- FST
January Saturday 14/2017



PERBINCANGAN Eksklusif antara seorang Ahli Perniagaan yang juga sebagai Pengarah Urusan  Bengkel Kejuteraan Jasa Sdn Bhd Datuk Nasir Chin dengan Editor Kanan portal Free Sandakan Today Online (Shaimon S Jumadi)  yang diadakan di pejabatnya kelmarin.

Menjadi  topik  agenda utama yang diperbincangkan mereka berdua ialah di mana Nasir Chin berminat menyertai gelanggang arena politik khusus Parti  Tindakan Demokratik (DAP) dan Chin bakal menemui Ahli Parlimen Sandakan  Stephen Wong untuk membincangkan mengenai hal tersebut.


“Saya akan menawarkan diri untuk bertanding di kerusi DUN Elopura pada PRU14 nanti  memandangkan DAP sekarang mempunyai peluang yang cerah untuk merebut kerusi DUN dari BN disebabkan sokongan padu yang merangkumi masyarakat Cina dan Melayu terhadap DAP semakin menyerlah. Katanya.

Kata Chin lagi dia sudah lama ingin berkecimpung dalam  dunia gelanggang politik tetapi pada masa itu masa tidak begitu mengizinkan saya dan lagi tiada parti yang sesuai untuk  diceburi.

“Setelah saya mengambil kita pandangan beberapa sudut hanya DAP yang sesuai saya ceburi sebab DAP adalah parti dimiliki semua kaum dan rakyat Malaysia di Negara ini lantas saya berminat untuk menjadi calun DAP bagi kerusi DUN kawasan Elopura pada PRU14 nanti: tambah Chin lagi.


Nasir Chin yang dikenali semua kaum kerana selalu melakukan amal jariah  mmemberi pelbagai sumbangan berupa makanan dan sebagainya kepada anak-abak yatim-warga emas balu-balu dan orang-orang yang kurang berada



“Saya harap Ahli Parlimen Sandakan yang juga selaku Pengerusi DAP Sabah akan menimbangkan tawaran saya untuk menyertai parti DAP untuk kita sama-sama berjuang bagi membina kubu DAP agar lebih kukuh untuk meneruskan agenda bagi membantu rakyat yang tertindas” Tambahnya lagi.

No comments:

Post a Comment