Thursday 26 January 2017

FST…AMANAH SABAH TURUT MENGAGIH-AGIHKAN KAD SALAM TAHUN BARU CINA KEPADA MASYARAKAT CINA




OLEH: SHAIMON S JUMADI-FST
Thursday January 26/2017


BATU SAPI:- Sempena sambutan Tahun Baru Cina 2017 Parti AMANAH  Sabah  tidak  ketinggalan  mengagih-agihkan Kad Ucapan Selamat Tahun Baru Cina kepada seluruh masyarakat cina khususnya penduduk di daerah Sandakan.

Rombongan lawatan ke pasar-pasar umum di Pasar Batu 8 Jalan Labuk Pasar Nam Tung,Pasar Tanah Merah dan Pasar Bandar Ramai-Ramai telah diketuai oleh  Pengerusi AMANAH Negeri Sabah Haji Hamzah Hj Abdullah.

Parti AMANAH merupakan parti gabungan yang disebut PAKATAN HARAPAN  yang dianggotai semua rakyat berbilang kaum di negara ini telah mendapat sokongan mutlak dalam perjuangannya.

Menurut Hj Hamzah tujuan memberikan kan salam Ucapan Kong Hee Fatt Choi itu adalah sebagai menghargai  budi baik jasa para pengundi di kawasan Parlimen Batu Sapi.

“Saya harap tahun baru cina 2017 ini walaupun ekonomi negara sedang tenat dan nazak namum masyarakat Cina tetap menyambutnya sebagai satu budaya turun menurun walaupun disambut hanya sekadar sedarhana namun kelihatan gembira kerana dapat meyarakan bersama-sama keluarga dan rakan-rakan.


Saya bagi pihak AMANAH seluruh Negara mengucapkan Gong Xi Fa Cai kepada rakan-rakan benbangsa  Tiong  Hwa



No comments:

Post a Comment