Saturday 28 January 2017

FST…..ORANG KUAT SAPP & PBS SERTAI WARISAN



OLEH: ISMAILY BUNGSU-FST
Saturday January 28/2017

DI Petagas ribu keluar UMNO menyertai WARISAN dan itu menyebabkan UMNO Petagas tergugat, lalu ke mana saja Yahya Husein akan pergi? Paling-paling ke Dumpil dan di sana ramai pengundi lokal dan keadaan di sana juga tidak selamat.

DI Sipitang juga kian kelihatannya sama meski SAPP bukanlah parti yang kuat tetapi penyertaan orang kuat SAPP di Sipitang menjelaskan SAPP parti yang kehilangan taring dan tidak lagi seperti dulu sebab terbukti di PRU lalu SAPP tidak memenangi satu kerusipun dan di PRU14 akan datang terpaksa menumpang di USA tapi USA bukan parti berdaftar terpaksa bertanding menggunakan lambang masing-masing.

DI samping orang SAPP melarikan diri, malah orang kuat PBS di Sipitang mantan ketua pemuda PBS Sipitang dan Exco pemuda negeri juga telah keluar dari parti PBS.

" PBS bukan lagi parti seperti dulu dan sejak di dalam BN pemimpinnya jadi badut kaki ampu bodek dan kepentingan rakyat diabai sebab tiada kuasa " Kata Sdra mohd Nor Shapawi yang memang akan datang di perjumpaan di Sipitang bakal menyerahkan borang-borang mereka kalangan PBS yang sertai Warisan.

Difahamkan sekitar 2,000 orang telah mengisi borang keahlian WARISAN dan bakal diserahkan kepada DS Shafie Apdal yang bakal ada di Kampung Pantai Sipitang jam 9:30 pagi di rumahnya Sdra Najib Maidan.

Kita kena ubah dan Sabah mesti berubah demi anak bangsa cucu cicit mendatang.
SabahUbah
SabahUbah
SabahUbah


No comments:

Post a Comment