Wednesday 4 January 2017

DEMI RAKYAT SAMA USAHA ITU PERLU MANTABKAN WARISAN . FST


OLEH: ISMAILY BUNGSU-FST
January Wednesday 04/2017

KELIHATANNYA apa yang berlaku sekarang ini jika berterusan semacam sesuatu yang kurang meyakinkan kala saya masih berpegang kepada lidi sebatang bisa dipatah-patahkan sebalik jika sebabat itu bisa jadi kuat segala.

Begitulah kala semua kerja dilakukan dengan kerjasama apa saja kerja yang berat pasti akan mudah dan ini jalan senang untuk mencapai jaya.

Keadaan yang sekarang ini kekadang cukup mendukacitakan dan kalau penyatuan tidak boleh dilakukan, maka itu sedikit memudahkan BN untuk kembali berkuasa dan meski dalam keadaan apapun, saya masih terus mengharapkan kerja sama nanti dikemudiannya akan tercapai meski tidak semua parti.

Benar juga kala dikatakan, apa gunanya berkerja sama kalau nanti ada yang tikam belakang dan pengalaman-pengalaman lalu sudah cukup mengajar untuk selalu berhati-hati.

Di mana-manapun saya rasa tidak pernah pihak warisan mengeluarkan kata untuk tidak mahu berkerjasama, yang diucapkan hanyalah warisan perlu jelajah dahulu alias maksudnya kenalkan diri kesan jendela pintu belum usai dan yang lain difikirkan kemudian.

" Kalaupun berkerjasama kita mahu mereka yang telus jujur dan ikhlas tidak tikam belakang " Katanya DS Shafie Afdal ketika berucapak di Beaufort.

" Kita akan letakkan calon yang boleh menang " tambahnya lagi dan di beberapa ceramahnya selalu disentuh yang Warisan perlu jelajah seluruh Sabah duluan dan kenalkan diri serta bicarakan visi dan laluan dituju dan sesudah rakyat faham barulah difikirkan yang lain katanya.

" Warisan belum lengkap jendela rumahnya dan kena tambah baik serta susun secara teratur tidak mahu gopoh mesti cermat serta penuh hati-hati dalam warisan kena utamakan " Kata DS Shafie lagi.

Sikap dan cara berhati-hati itulah DS Shafie tidak mudah mengambil keputusan dan ini memerlukan kefahaman kalangan rakyat yang mahu masa depan negara bangsa berlalu di landasan yang sebenarnya.

Adalah sesuatu yang mustahil seorang DS Shafie menolak kerjasama dari mana-manapun asal niat dan visi itu ikhlas dan jujur untuk tumbangkan BN dan itu sebab ia katakan kerjasama akan tetap ada tetapi kena berhati-hati agar nanti diakhir sesudah menang tidak mengecewakan rakyat kesan tindakan-tindakan  yang merug


No comments:

Post a Comment