Tuesday 3 January 2017

FST.... HANYA WARISAN SAjA DAPAT SELAMATKAN RAKYAT SABAH DARI PENDERITAAN


OLEH: NURLIYANA ABDULLAH-FST
2017/03 January Tuesday

POLITIK kita ini banyak tipu daya. Banyak rasuah. Banyak lakonan dan aktingnya mengalahkan ulama atau ustaz tetapi ulama/ustaz yang berpolitik kekadang jadi bisu bila berada di wilayah UMNO/BN sebab rata-rata mereka terikat tangan kaki.

Memang sukar dipercaya bila disebut politikus terutama yang di Sabah sebab sejarahnya sudah ada, malah begitu jelas para pemimpin politik pemerintah kayanya melebih-lebih dan rumah macam istana sedang pendapatan tidak seberapa.

Di Sabah ini sengaja BN luluskan banyak parti dan tujuannya untuk pecah undi. Mereka yang tidak yakin menang, tetap teruskan saja dan cara mereka pemimpin sesuatu parti itu dibeli dapat duit berjuta dan bolehlah dikatakan parti itu semacam alat untuk berniaga atau kayakan diri.

Apakah rakyat tidak melihat keadaan ini dan ada ahli parti memang tidak percaya pemimpin mereka itu PRO ke BN dan menjadi alat untuk pecah dan perintah dan di musim lalu sudah jelas terbukti dan sekarang pula sama agendanya untuk dapat duit senang cepat kaya sedang rakyat dan pengikut kantoi hanya tahi gigi.

Memang tidak boleh dipercaya sebab sudah terbukti dan jelas dan rakyat kekadang jadi sangsi ragu-ragu  mana parti yang mereka undi dan pilihan terbaik ialah WARISAN sebab hanya warisan yang dapat diyakini sebab kalangan mereka terdiri ilmuan yang bersih dan layak jadi pemimpin serta berpengalaman selamatkan negara bangsa kita.

Tidak ada lagi parti lain menjadi pilihan untuk selamatkan negara bangsa Sabah selain WARISAN, Undi Warisan makna selamatkan negara dan undi BN siap rakyat akan menderita yang mungkin selamanya dan kesan hutang negara kian membengkak kita sebenarnya dalam bahaya.


Undilah Warisan 
datanglah sertai warisan
demi selamatkan negara bangsa
bumi tercinta kita.


No comments:

Post a Comment