Monday 14 July 2014

PAS BATU SAPI AGIH-AGIHKAN BUBUR LAMBUT WARGA TUA SRI HARAPAN

Written by Admin

OLEH: SHAIMON S JUMADI

BATU SAPI:- Tanggungjawab seorang pemimpin tidak  semestinya diletakan di bahu para pemimpin kerajaan yang memerintah parti pembangkangpun mempunyai peranan yang sama untuk memikul tanggungjawab  dalam membantu golongan yang kurang berada khususnya  golongan warga tua yang tersisi daripada anak dan saudara mara .
 
Memberi sedekah kepada insan yang memerlukan apa tak lagi dimusim-musim menjelangnya bulan Ramadan Almubaraq  ia merupakan satu amal ibadah selain kita mengerjakan ibadah puasa selama sebulan banyak pahala dan ganjaran yang kita dapat.
 
Yang Dipetua PAS Batu Sapi Haji Hamza hj Abdullah atas keprihatiannya sebagai seorang hamba Allah telah mengagih-agihkan Bubur Lambuk  kepada warga tua di Rumah Seri Harapan Warga Tua  dan  pengunjung Bazar Ramadah Taman Mawar kelmarin.

“Kita sebagai insa yang mempunyai kemampuan sedikit jangan sesekali lupa kepada golongan miskin dan juga orang-orang tuan yang telah disingkirkan oleh anak-ana mereka mahpun keluarga mereka.” Kata Hj Hamzah.
  

 

SIAL 44 HARI....Dakwa anak-anak muda sekarang kalau membela kedua ibubapa mereka  yang sudah tua bikin sial 44 hari susah rezeki nak masuk kerumah biarlah mereka merempat ini trend kami sekarang.


“Kenapa seorang ibu boleh menjaga sepuluh orang anak sehingga membesar dan menjadi orang yang berpangkat, tetapi kenapa sepuluh orang anak yang kaya raya tidak sanggup menjaga  seorang itu malahan ibu bapa mereka dihantar kepusat-pusat rumah orang-orang tua” jelasnya.

Ada pendapat sesetengah anak-anak muda zaman sekarang baik lelaki mahupun perempuan kalau mereka menjaga ibubapa mereka yang sudah tua bikin sial 44 susah masuk rezeki.

“Itu memang betul ramai-ramai di kalangan anak-anak sekarang yang sudah berjaya dalam menerokai kehidupan yang cemerlang ada yang jadi menteri, jadi doctor, jadi peguam tetapi ibubapa mereka dihantar kepusat rumah-rumah kebajikan sebab mereka tidak mahu membela ibubapa mereka bikin sial 44” kata Awang.




No comments:

Post a Comment