Wednesday 16 July 2014

PEGUAM SUGUMAR BALAKRISNAN DI DAKWA MENIPU PELANGGANNYA ALU BIN ALUN RM60.000

Written by Admin

OLEH: SHAIMON S JUMADI

SANDAKAN:-Abdul Maid bin Sa’am nombor Mykad 520212-12-5175  (gambar ) telah membuat laporan polis di Balai Polis Sandakan terhadap Sugumar Balakrisnan dari firma guaman Sumumar and Co. Kota Kinabalu  kelmarin.

Ini adalah antara huraian  kandungan laporan tersebut (Saya buat laporan polis bagi pihak pakcik saya  Aluh  Bin Alun yang mana telah membuat sama keatas Mahkamah Anak Negeri Sandakan atas “Pemanjaraan secara tidak Sah” (unlawful imprisonment) pada tahun 1987. Kes saman ini telah difailkan melalui firma guaman Sugumar & Co.
Selepas pembicaraan kali pertama, pakcik saya tiada lagi dihubungi oleh firma guaman yang dimaksudkan itu.

Saya buat laporan polis ini meminta agar pihak berkuasa membuat penyiasatan keatas Sugumar atau tuduhan pecah amanah  (CBT) kerana kes telahpun selesai dan bayaran gantirugi telah dibuat, tetapi tidak diterima oleh pakcik saya. Rujuk laporan (Police Report) Sandakan/009656/14)


Pakciknya saya  Aluh bin Aluh telah melunaskan pembayaran untuk kos  yuran guaman tersebut sebanyak RM60.000 kepada Sugumar Balakrisnan sebagai peguam bela dan peguamcaranya  tetapi sehingga peguam tersebut tidak pernah menghubungi pelanggan pakcik saya sedang firma guaman itu  mempunyai alamat yang lengkap untuk memudahkan pihak firma guaman berhubung.

“Kami tidak tahu sama ada kes ini sudah selesai menang kah atau kalah kerana Balakrisnan tidak pernah  memberitahu sebarang keputusan daripada mahkamah ini jelas firma guaman Sumugar anf Co telah melakukan penipuan CBT kepada pakcik saya “ ujar Maid.





1 comment:


  1. PERINGATAN: Free Sandakan Today.Net tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

    ReplyDelete