Wednesday 30 July 2014

AHLI PARLIMEN SANDAKAN HADIR MAJLIS RUMAH TERBUKA RAYA KETUA CABANG PKR SANDAKAN

Written by Admin

OLEH: SAIMON S JUMADI

SANDAKAN:-  Majlis rumah terubuka tak kira Hari Raya Aidilfitri, Tahun baru Cina, Hari Natal (Krismas) Deepavali dan Pesta Kaamatan yang disambut saban tahun oleh masyarakat Malaysia yang berbilang bangsa dan agama  sudah menjadi satu amalan adat  resam dan budaya  rakyat di negara ini.


Tujuan majlis rumah terbuka yang dimaksudkan itu ia menjurus kepada mewujudkan perpaduan setia kawan dan menjalinkan siratulrahim kepada masyarakat setempat jauh mahupun dekat untuk bersua muka beramah mesra  khususnya bagi menghadri majlis-majlis tersebut.

Samalah apa yang telah dilakukan oleh Ketua Cabang Parti KeADILan Rakyat (PKR) Sandakan Thamrin Hj Jaini  dimana beliau mengadakan majlis  rumah terbuka Hari Raya kedua dikedimannya untuk mayarakat setempat.

Tetamu kehormat pada majlis tersebut ialah Ahli Parlimen Sandakah Stephen Wong Tien Fatt dan rombongannya  daripada parti DAP turut sama menghadiri majlis tersebut.



Menurut Wong inilah kebaikan di negara Malaysia walaupun rakyatnya terdiri daripada berbilang kaum dan kepercayaan agama dan perbezaan budaya masih boleh bersatu antara satu sama lain dan beliau  percaya di negara-negara lain tidak terdapat apa yang telah diamalkan di negara ini.

No comments:

Post a Comment