Monday 7 July 2014

KETUA WANITA UMNO BAHAGIAN SANDAKAN AGIH-AGIHKAN DUIT RAYA KEPADA 30 ANAK-ANAK YATIM

Written by Admin

OLEH: AZMI AZMAN
FOTO: SAFFIE S JUMADI


TANJUNG PAPAT:- Seramai 30 anak-anak yatim Kampung Berhala Darat Sim-Sim masing-masing menerima sumbangan duit raya daripada Ketua Wanita UMNO Bahagian Sandakan Noraini Sulong kelmarin petang.



Majlis penyampaian sumbangan tersebut diadakan dikediaman Ketua Anak Negeri Tanjung Papat KAN Hajah Dayang Siti Pulau dan turut dihadiri para ibu-ibu tunggal.
  
Kata Noraini tujuan memberikan sumbangan tersebut selain ia merupakan amal jariah dan ibadah disepanjang bulan Ramadan Al-Mubarak ini ia juga untuk meringankan beban yang ditanggung oleh ibu mereka untuk perluan dihari raya nanti.
  
Selain anak-anak yatim Zon Tanjung Papat mendapat bantuan seumpama itu tambah Noraini pihaknya juga akan memberikan sumbangan yang serupa kepada anak-anak yatim  bagi Zon Elopura yang akan diadakan dalam dua tiga hari dari sekarang  di Taman Mesra.

Dalam taklimat ringkas Noraini meminta kerjasama kepada semua ibu yang bergelar balu atau janda sama ada bercerai mati atau cerai hidup mereka supaya tampil kedepan untuk mendaftar diri masing-masing sebagai ahli Persatuan Ibu Tunggal P186 (JUWITA) 


“Mereka dimestikan membawa sijil mati atau surat cerai dan termasuk surat beranak anak-anak mereka untuk membolehkan mereka menjadi ahli JUWITA” katanya.

No comments:

Post a Comment