Sunday 6 July 2014

KELAB PENYOKONG BN SABAH DAN KERAJAAN BERI SUMBANGAN BUBUR LAMBUK KE MASJID TERTUA SANDAKAN

Written by Admin

OLEH: AZMI AZMAN
FOTO: SAFFIE S JUMADI

SANDAKAN:- Selain kita beramal menjalani ibadah puasa sebulan  disepanjang  bulan Ramadan Al-Mubaraq bersedekah juga merupakan  satu  ibadah yang dituntut  oleh agama Islam.

Sebagai umat Islam yang berkemampuan haruslah memberikan sedekah kepada golongan yang memerlukan termasuk di masjid-masjid mahupun surau-surau yang berhampiran agar mendapat ganjaran daripada Allah SWT dibulan yang penuh berkat ini.

Kelab Penyokong BN Sabah dan Kerajaan (KPBNSDK) Daerah Sandakan telah menghagi-agihkan sebanyak 500 bungkus bubur lambuk kepada salah sebuah masjid tertua di daerah   Sandakan iaitu Masjid Jamek Sheihk Hasbollah At Tohiri dekat sini kemarin.

Pengerusi Kelab NGO tersebut Hajah Rauyah Baharulasik berkata ini pertama kalinya kelab ini memberikan bantuan seumpama itu pada dimusim bulan Ramadan Al Mubaraq sebagai aktiviti pertama kelab itu yang baru saja ditubuhkan  kira-kira sebulan yang lalu.


Katanya   banyak lagi surau-surau dan masjid-masjid di lingkungan kawasan Parlimen Sandakan yang membabitkan Zon Elopura dan Tanjung Papat akan menerima sumbangan bubur lambuk pada masa terdekat ini.


Sejurus selepas dari masjid berkenaan Hajah Rauyah menjemput kepada semua  AJK petugas untuk  berbuka puasa di salah sebuah restoran terkemuka dipusat Bandar Sandakan

No comments:

Post a Comment