Tuesday 15 July 2014

PERKASA DAN ISMA TUKANG PECAHBELAHKAN PERPADUAN KAUM ANTI CINA ANTI KRISTIAN

Written by Admin

OLEH:   KAMARUL ZAMAN

SHAH ALAM  Siapa yang mahu sokong  perjuangan ISMA yang merupakan satu badan NGO Islam songang yang suka menimbulkan huru hara dalam negara pencetuskan perpaduan kaum  orang Islam sendiripun tidak akan menyokong perjuangan yang sia-sia saja ISMA itu.

Jangan nak memandai-mandai pujuk rayu anak-anak muda Melayu supaya jangan menyokong DAP apa hak dan apa kuasa ISMA  melarang kepada mereka .

ISMA adalah merupakan NGO Islam yang ekstrim dan racist sama juga dengan PERKASA ini yang bakal mengundang kekalahan UMNO dan BN pada PRU 14 nanti kerana rakyat keturunan India dan Cina di Malaysia  sudah jelak sudah muak  dengan gelagat PERKASA dan ISMA yang terlalu menyentuh agama dan bangsa lain tanpa memikirkan apa akan risokonya
Kelmarin Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Abdullah Zaik Abdul Rahman  telah mengingati kepada anak-anak Melayu supaya berhati-hati dan jangan mudah dipergunakan oleh DAP dengan agenda komunisnya.
Menurutnya lagi, bangsa Melayu hanya selamat dengan Islam. Beliau mengulas mengenai seoarang ahli DAP, Young Syefura Othman yang mengatakan DAP merupakan parti yang lebih ideal dan sesuai untuk anak muda khususnya mereka yang berbangsa Melayu,Cina dan India
“Hanya satu cara sahaja untuk DAP tidak menampakkan agenda komunisnya yang kelihatan ekstrem iaitu dengan cara memperalatkan anak-anak muda Melayu yang telah diliberalkan.
“Mereka juga telah dilalaikan dan dilihat lupa akan bangsa dan komitmen terhadap agamanya sendiri,” katanya ketika dihubungi oleh The Malaysia Insider  kelmarin 
Mengulas mengenai kenyataan daripada Syefura yang mengatakan parti DAP ini nampak lebih ‘cool’ dan realistik, beliau berpendapat Syefura tidak mewakili bangsa Melayu dan Islam keseluruhannya.
Ini jelas kata Syefura  ISMAH benar-benar NGO Islam yang penatik DAP adalah sebuah parti untuk semua rakyat yang ada di negara ini, memang benar kalau 10 tahun yang lalu ramai di kalangan orang Melayu menganggap DAP adalah parti untuk kaum Cina  sahaja tetapi kini orang Melayu sudah mula sedar bahawa DAP sama juga seperti parti yang dipimpin oleh Cina iaitu GERAKAN parti berbilang kaum.
Kata Syefura ISMAH sebenarnya adalah didalangi oleh UMNO, para pemimpin UMNO tidak berani mengeluarkan sebarang kenyataan yang boleh menyinggung perasaan kaum-kaum lain yang ada dibarisan komponen BN seperti Gerakan, MIC dan MCA jadi mereka sorong dan gunakan PERKASA  dan ISMA seperti seekor anjing menyalak bukit.
PERKASA  dan ISMA dua NGO Islam ini adalah tukang memecebelahkan perpaduan kaum untuk menimbulkan kemarahan bila mana dua NGO ini anti cina anti India anti agama Kristian.
Disebabkan PERKASA dan ISMA  adalah talibarut UMNO apa saja perbuatannya yang dilakukan dan  boleh mencetuskan huru hara pihak polis takut untuk menangkap kedua-dua pemimpin ini iaitu Ibrahim Ali PERKASA dan Abdullah Zaik Abdul Rahman.

“Saya sendiri bangsa Melayu memang anti kepada kedua NGO ini PERKASA dan ISMA sebab kita tidak mahu dicap sebagai anti perkauman lagi-lagi kita dalam negara ini  berkongsi kuasa dalam pentadbiran  kerajaan bangsa cina dan India ada yang jadi Menteri pegawai polis, pegawai tentera dan pegawai-pagawai kanan kerajaan” tegas Syefura Othman.
 \
Sementara Pengerusi Perhubungan DAP Sandakan yang juga Ahli Parlimen Sandakan Stephen Wong Tien Fatt ketika dihubungan oleh Wartawan Free Sandakan Today.Net pagi tadi untuk diminta mengulas kenyataan ISMA  mengenai tuduhan yang tidak berasas itu.

Wong menjelaskan sejak dari dulu lagi DAP adalah parti untuk semua kaum baik Melayu, India dan Cina, tetapi telah dieksplotasikan oleh orang-orang tertentu yang mendakwa kononnya DAP parti untuk orang-orang cina sahaja dan beridologikan  kominis ini tidak betul.

“Bagaimanapun sekarang minda orang-orang Melayu baik di Semenanjung mahupun di Sabah daya pemikiran orang-orang bumiputera  sudah terbuka luas tidak lagi berfkiran sempit atau berfikiran negative terhadap perjuangan DAP yang mengikuti lunas-lunas tertentu oleh dasar perlembagaan Malaysia.” Katanya.

“Kalau memang benar DAP anti Islam DAP anti orang melayu sebelum DAP menjadi kerajaan negeri di Pulau Pinang di bawah pentadbiran kerajaan BN iaitu parti GERAKAN  peruntukan yang diuntukkan untuk kebajikan Islam pada tahun 2008 hanya RM12.5 juta sahaja untuk setahun.


Tetapi setelah DAP (Pakatan Rakyat) mengambil tampuk pemerintahan kerajaan Negeri bermula dari tahun 2010 peruntukan untuk Kebajikan Islam telah dinaikan daripada RM12.5 juta menjadikan RM24 juta dan pada tahun 2012 kerajaan Pulau Pinang sekali lagi mengorak langkah kedepan dengan pertumbuhan ekonomi yang baik kerajaan telah menaikan peruntukan kebajikan Islam  yang  diurus tadbir oleh DAP  sebanyak 64 juta  lagi sebagai tambahan ini kah yang dikatakan DAP   anti Melayu dan anti Islam” tegas Wong lagi

Jadi saya minta PERKASA dan ISMA  jangan terlalu racist  tambah Wong kita hidup di negara Malaysia berbilang bangsa berbilang anutan agama dan perbezaan budaya kena akur


“Saya mahu tanya sama  Presiden PERKASA dan ISMA kenapa kamu paling anti Cina kenapa golongan Cina ini tiada kepentingan kah dalam negara ini” tanya Wong yang kesal tehadap tindakan  PERKASA dan ISMA yang sering mengeluarkan sentiment  perkauman yang menyakitkan hati orang lain” ujarnya.

1 comment:


  1. PERINGATAN: Free Sandakan Today.Net tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

    ReplyDelete