Wednesday 23 July 2014

YSLM JUAL NAMA KPDNKK UNTUK MENGABUI MATA PENGGUNA CARI KEUNTNGAN CARA MENIPU ORANG RAMAI....CAPS

Written by Admin

OLEH: SAIMON S JUMADI

SANDAKAN:-   Masyarakat  pengguna di seluruh negara rasa terkejut apabila mendapat berita kononnya pihak Kementerian Dalam Negeri Kepenguuna dan Koperasi (KPDNKK) telah menari balik dakwaannya kepada YSLM atas tuduhan melakukan penipuan kepada ramai pelanggannya melalui jualan langsung.

Masyarakat pengguna hendak kepastian dan bukti yang kukuh adakah memang benar kerajaan khususnya pihak KPDNKK) telah membatalkan niatnya tidak mendakwa kepada pihak YSLM dengan alasan atas kesilapan tekinikal semasa membuat serbuan di beberapa premis YSLM sebulan yang lalu.

Ataupun ini sengaja diputarbelitkan oleh pihak YSLM untuk mengelirukan orang ramai khususnya para pengguna  bahawa pihak kerajaan  telah membenarkan  kegiatan jualan langsungnya.

 ika benar pihak KPDNKK telah menarik dan membatalkan untuk tidak mengambil  sebarang tindakan keatas pihak YSLM maka kerajaan khususnya pihak KPDNKK menyatakan secara rasmi kepada rakyat di negara sebagai satu keputusan yang sahih pihak YSLM telah terlepas daripada hukuman denda.
  
Seandanya ini memang satu porganda pihak YSLM untuk mengabui dan  satu pembohongan dengan tujuan untuk memberikan keyakinan kepada pengguna adalah wajar YSLM dikenakan tindakan keras  kerana menjual nama baik pihak KPDNKK  maklum saja kini dibulan Ramadan dan bakal menjelangnya hari raya yang semakin hampir pelbagai propaganda diprakitkan oleh pihak YSLM  untuk melariskan perniagaannya.
WAWANCARA...Hj Ali nasihatkan pengguna jangan mudah terpedaya oleh lakunan licik pihak YSLM menipu orang ramai menerusi jualan langsungnya yang tidak jelas itu

Free Sandakan Today. Net  yang sempat  menghubungi Pengerusi Hal Ehwal Kepenggunaan Sabah (CAPS)  Daerah Sandakan Hj Ali Ahmad beliau menasihatkan  kepada para pengguna setempat jangan terpedaya dengan propaganda  pihak YSLM  dengan tujuan untuk menipu atas khidmat jualan langsungmya yang tidak jelas itu  yang ramai sudah menjadi mangsa keadaan

No comments:

Post a Comment