Saturday 19 July 2014

SIM KWANG YUNG HINA DAN MAKI HAMUN AGAMA ISLAM DAN BANGSA MELAYU BOLEH CETUSKAN PERGADUHAN KAUM

Written by Admin

OLEH FARIDAH AHMAD

TAWAU:-  Ekoran perbuatan seorang  kakitangan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK)  Kuhara Tawau yang dikenali sebagai Sim Kwang Yung (Gambar) yang menghina dan memaki hamun bukan saja kepada bangsa  Melayu bahkan menghina Agama   Islam melalui laman sosialnya (FB) ia boleh mencetuskan pergaduhan besar di kalangan agama  Islam dan bangsa Melayu yang lainya.


Jika benar ini adalah perbuatan Sim Kang Yung salah seorang kakitangan kerajaan maka tindakan perlu diambil dan buat laporan polis agar diambil tindakan kenapa Sim tergamak menghina agama Islam dan memaki hamnun bangsa Melayu.

Kita di Sabah yang mempunyai 32 etnik yang terdiri daripada bilangan anutan kepercayaan agama masing-masing berbezaan budaya telah hidup aman damai kita bukan di Semenanjung dalam hidup berpuak-puak kita di Sabah tidak sama dengan cara hidup dan pergaulan kita di   Sabah baik Cina, Kadazan, Dusun dan masyakat  Islam bileh duduk makan minum semeja.


Jadi kenapa Sim merupakan anak jati Tawau anti dengan Islam dan anti orang Melayu apa masalahnya, kami tidak akan berdia diri kami mesti buat laporan polis tangkap Sim Kwang Yung kerana  menghina adan memaki bangsa Melayu dan agama Islam.” Kata Sulaiman Rasul.
 
Kata Sulaiman jika Sim rasa tidak bersalah sekali lagi saya tegaskan sila buat kenyataan media secara terbuka dan buat laporan polis agar orang Melayu dan Islam tidak memandang serong terhadap Sim bermacam-macam perkara buruk akan menimpa diri Sim Kwang Yung.


1 comment:


  1. PERINGATAN: Free Sandakan Today.Net tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

    ReplyDelete