Friday 25 October 2013

JADIKAN IKHTIBAR KEKALAHAN CARI FORMULANYA DI MANA SALAH DAN SILAPNYA




Written by Admin

DARI HATI KEHATI
WANITA  UMNO SANDAKAN


BOLEH dikatakan hampir 70 peratus orang yang telah  kalah  memang  jarang-jarang sekali mahu  menerima
hakikat dengan hati yang terbuka  atas kelalahan mereka dalam apa saja jawatan yang dipertandingkan.

Ini contohnya pertandingan rebutan jawatan Ketua Bahagian UMNO tak paya saya sebut UMNO Bahagian mana termasuk juga jawatan Ketua Wanita UMNO mereka mendakwa kemenangan tersebut tidak sah ada unsur-unsur penipuan bermacammacam  lagi tuduhan dilontarkan.


Sementara bagi mereka yang menang bukan saja  senang hati atau gembira malahan mereka tidak memperdulikan langsung tuduhan yang dilemparkan .

Sebagai contoh yang terdekat pemilihan jawatan Ketua Wanita UMNO Sandakan  ada juga yang mendakwa ada unsur-unsur penipuan berlaku mereka tidak puas hati atas kekalahan tersebut.

Walaupun jentera  counting agent dimonopolikan oleh pihak calon 01 iaitu pencadang Ketua Wanita boleh dikatakan 100 peratus para petugas kron-kroni calon nombor 01 masih lagi  rasa tidak puas  hati atas kekalahan tersebut.

Free Sandakan Today difahamkan pengiraan undi dijalankan di Masjid Daerah Sandakan bermula dari jam 2.00 petang dan berakhir sehingga jam 12. Tengah malam  peti undi berkenaan ditunggang terbalik sehingga 20 kali pengiraan undi dijalankan pun telah membuktikan calon  nombor 02  menang dan calon 02 tewas  dengan kelebihan undi sebanyak 19.


Yang menghairankan dan telah menjadi tanda tanya kenapa line up calon nomnor 01 banyak yang menang tetapi calon Ketua Wanitanya tewas dua adik beradik itu di mana silapnya.



Ini jelas menunjukkan bahawa Wanita  UMNO Sandakan sudah tidak suka terhadap kepimpinan calon nombor 01 mereka mahu memilih seorang pemimpin yang berkalibar, berkarisma, berwawasan jauh mempunyai visi dan misi berjiwa rakyat  ada perancangan untuk memajukan kaum wanita UMNO diperingkat akar umbi bagi  menjana  sosio ekonomi bagi menjamin kehidupan mereka yang lebih baik di masa depan.


Belajarlah dari kesialapan mungkin kekalahan tersebut boleh dijadikan ikhtibar dan mengajaran keada diri kita sendiri kita boleh bertanya kenapa aku boleh kalah dimana silap salah aku, mungkin aku semasa menjawat-jawatan Ketua Bahagian UMNO berlaku sombong, angkuh, bongkak, ego dan temberang lupa kawan lupa keluarga yang dikasih kenyang hanya saudara sedarah sedaging

No comments:

Post a Comment