Monday 9 June 2014

PERMAS BERTINDAK AKAN HALAU CINA DAN KRISTIAN KELUAR DARI MALAYSIA YANG TIDAK FASIH CAKAP MELAYU



Written by Admin

Monday June 09.2014

OLEH: SHAIMON S JUMADI



 

SATU lagi tindakan bodoh (GOBLOK/DUPANG)  yang boleh mencetuskan pergaduhan dan rusuhan kaum antara penganut Agama Kristian dan bangsa cina di Malaysia atas perbuatan  Pertubuhan Permaufakatan Majlis Ayahda Malaysia atau PERMAS  yang mengeluar kenyataan bangsa cina dan penganut Kristian khususnya yang tidak fasih berbahasa Melayu dan tidak menunjukkan taat setia kepada negara mereka akan diusir dari Malaysia.

  
Begitu mudah begitu enteng tindakan PERMAS akan mengusir bangsa cina dan penganut Kristian yang tidak fasih bercakap bahasa Melayu akan diusir adari Malaysia ini satu tindakan yang harus dipuji oleh para pemimpin kerajaan BN  kerana tindakan PERMAS yang jelas menyinggung perasaan dan mengguris hati  kaum cina di Malaysia termasuk mencetuskan kemarahan kepada para penganut Kristian satu tindakan cukup berani jangan hiraukan soal huru hara dalam negara mungkin ini yang diminta oleh PERMAS.




TUHAN AKAN MAKBULKAN.......Permintaan dan niat jahat PERMAS Malaysia (Semenanjung) akan ditimpa bala atas perbuatan PERMAS akan mengusir Cina dan penganut kristian yang tidak fasih berbahasa Melayu  keluar dari Malaysia.


Tindakan PERMAS bercakap sembarangan tanpa memikirkan soal sensitive atau sebaliknya jelas dan terang mengundang kemarahan di kalangan masyarakat cina khususnya yang berada dalam kelompok parti Barisan Nasional (BN) seperti MCA, MIC dan Gerakan namun pihak polis langsung tidak mengmbil sebarang tindakan terhadap PERMAS kita mahu tahu apa motif, niat dan hajat mereka sebenarnya.



Biar saya berterus terang saja 70 peratus badan NGO yang dianggotai oleh orang Melayu di semananjung sering dan suka menimbulkan huru hara dalam negara sentiasa mahu cari pasal dengan bangsa-bangsa  Cina, India  dan anti kepada agama Kristian.

  

HARMONI.....Adakah d isemenanjung pergalauan bebas macam di Sabah orang Melayu  boleh duduk semeja makan minum bersama dengan masyarakat Cina .... tahi anjinglah kalau ada tapi kalau maki  hamun orang cina kutuk-kutuk hina agama kristian itu memang  keegemaran orang  Semenanjung paling top nombor satu suka mbuat huru hara itu memang dah sebati, di Sabah tidak Cina, India Kadazan, Dusun, Murut dan Bumiputera Islam hidup dalam harmoni
 
PERMAS ini macam tidak suka bangsa  Melayu terus bersatu dan saling hormat menghormati dengan bangsa cina dan lain-lain kaum.

 
Tindakan biadap dan kurang ajar pihak PERMAS yang boleh mendatangkan huru hara di dalam negara seharusnya dikutuk bukan disokong mereka tahu kah berapa ramai ahli-ahli MCA dan Gerakan termasuk MIC yang benar-benar fasih bertutur berbahasa Melayu.



Kalau perbuatan NGO-NGO yang didukung oleh orang Melayu di semenanjung  yang suka menimbulkan hura hara tanpa adanya tindakan pihak polis mengambil sebarang tindakan undang-undang nescaya Allah akan memberkati niat PERMAS  di semenanjung akan timbul kacau bilau sebab mereka akan mengusir mereka  keluar daripada Malaysia  kepada orang-orang cina dan penganut kristian yang tidak fasih berbahasa Melaysia.

 
Saya mewakili rakyat Sabah 32 etnik mendoakan agar rakyat Sabah tidak terikut-ikut budaya m songsang orang semenanjung khususnya orang-orang Melayu (segelintir) yang suka cari pasal suka mencari kemarahan orang lain PERMAS ini adalah adik sepupuh kepada PERKASA pimpinan Ibrahim Ali yang racist anti Cina anti India dan anti agama Kristian  



Di Sabah ini walaupun mempunyai 32 suku  dan perbezaan anutan agama masih boleh bersatu  boleh  makan minum duduk semeja kalau  di Semenanjung mana ada pergaulan macam di Sabah mereka di sana berpuak-puak mana ada orang melayu duduk semeja makan minum dengan orang cina, india kita masuk kekedai cina orang Melayu nampak kita dimaki hamun.




3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Hihi semua dah benci,indon,australia dan banyak lagi.tindakan permas adalah profesional.siapa tak setia pada negara ,raja dan perlembagaan boleh duduk kt mana mana negara yg dia suka selain negara kayangan atau kerajaan langit ayah pin atau ayah klip.

    ReplyDelete