Wednesday 25 June 2014

GARA-GARA PERBUATAN IBRAHIM ALI RACIST TIDAK DIAMBIL TINDAKAN AKAN MELEMAHKAN PERTANDBIRAN NAJIB



Written by Admin
OLEH: ANTHONY MUTHU RAMASAMMY


KUALA LUMPUR  Disebabkan pihak polis khususnya kerajaan tiada mengambil sebarang tindakan  keatas Presiden PERKASA walaupun perbuatannya boleh menimbulkan ketegangan dan mencetuskan huru hara kaum di negara ini
IBRAHIM ALI  DESAK ......SAYA MAHU KERAJAAN BN/UMNO  SEKOLAH TAMIL DAN CINA DI NEGARA INI DITUTUP DENGAN SEGERA DUA BANGSA INI HARUS KELUAR MENINGGALKAN NEGARA MALAYSIA DENGAN SEGARA
Nampakanya semakin hari semakin biadap kenyataan yang dibuat oleh presiden Perkasa. Tetapi, tidak ada apa-apa tindakan diambil oleh kerajaan terhadap beliau. Pentadbiran di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Razak nyata lemah dan uzur kerana tidak berani mengambil tindakan terhadap Datuk Ibrahim Ali dan kumpulan pelampau yang lain.
Datuk Ibrahim Ali mengeluarkan banyak kenyataan berunsur hasutan dan semangat perkauman yang tebal. Beliau sengaja cuba merosakkan keharmonian negara dengan menimbulkan perasaan marah dan kebencian di kalangan rakyat Malaysia.

TANPA AMBIL TINDAKAN....Gara-gara perbuatan  songsang Presiden PERKASA Ibrahim Ali yang boleh hancurkan negara cetuskan huru hara kaum  anti cina anti kristian tidak diambil tindakan oleh kerajaan akan melemahkan pentadbiran Najib 
Walaupun kenyataan beliau boleh merosakkan keselamatan dan kesejahteraan negara tetapi perdana menteri masih membisu seolah-olah beliau takut kepada pemimpin Perkasa yang berada di bawah payung naugan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohammad.
Dalam isu Bible Bahasa Melayu, Ibrahim menyelar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng seperti berhasrat untuk memesongkan akidah orang bukan Islam kerana mempertahankan Bible Bahasa Melayu. Beliau mengecam Lim kononnya tidak ikhlas mempertahankan Bahasa Melayu.
  
Selain mengecam ketua menteri Pulau Pinang, beliau juga mencabar dan mengeluarkan kata-kata menghasut tanpa menghiraukan sensitiviti kaum bukan Melayu. Ibrahim mencabar Lim:”Kalau betul mereka mahu Bahasa Melayu saya cabar mereka tutup sekolah ibunda dan semua masuk sekolah kebangsaan.”
Ditambah lagi:”Takkan Bible guna bahasa Melayu, sekolah hendak guna bahasa ibunda.”
Kenyataan beliau itu menunjukkan kebiadapan yang melampau. Beliau juga membuktikan kecerdikannya juga amat cetek kerana tidak dapat membezakan di antara isu Bible dan sekolah vernakular.
Sekolah Vernukular adalah hak di bawah Perlembagaan Persekutuan negara kita. Kaum bukan Melayu berhak menghantar anak mereka mempelajari bahasa ibunda di sekolah Cina atau sekolah Tamil. Perkara 12 Perlembagaan Persekutuan memberikan hak dan jaminan tersebut.
Tambahan pula Akta Pendidikan juga memberikan pengiktirafan kepada pendidkan vernakular yang selaras dengan Perlembagaan Persekutuan. Selain itu, faktor sejarah memperkukuhkan lagi kewujudan dan kedudukan sekolah vernakular di negara kita. Oleh yang demikian, ucapan pemimpin utama badan NGO Perkasa itu bermotif jahat. Beliau menggunakan peluang yang ada untuk mencabar supaya menutup sekolah Cina dan Tamil di negara ini.
Jika kerajaan Barisan Nasional di bawah pimpinan Najib benar-benar ikhlas memperjuangkan gagasan 1Malaysia, tindakan segera perlu diambil terhadap Ibrahim yang mempunyai niat menghuru-harakan negara kita. Jika perdana menteri tidak berani mengambil tindakan terhadap pemimpin Perkasa itu, adalah baik untuk meletak jawatan dengan serta merta sebelum nasi menjadi bubur.
Rakyat di Sabah 70 peratus yang terdiri daripada  masyarakat Kadazan, Dusun termasuk Cina Bumiputera Islam paling anti PERKASA kerana mereka melihat perjuangan PERKASA tidak telus tidak jujur suka menimbulkan huru hara anti cina , anti india anti Kadazan Dusun dan anti agama Kristian.
 
“Kami di Sabah kata Ronald  N. C Chong walaupun mempunyai 32 etnik berlainan agaMa berlainan budaya tetapi boleh duduk semeja  makan dan minum dengan kaum-kaum di Sabah” katanya kepada Wartawan Free Sandakan Today  Kuala Lumpur hari ini ketika diminta mengulas beberapa kenyataan songsang presiden PERKASA.
Kata Chong lagi kami suka apa yang dilakukan oleh PERKASA yang menyentuh mengguris hati dan perasaan orang lain yang suka maki-maki hamun bangsa cina anti Kristian ini merupakan satu bonus kepada parti-parti pembangkang khususnya DAP-PAD dan PKR untuk membuat propaganda dabn isu pada PRU 14 nanti.
“Jangan fikir lima orang pemimpin MCA dan gerakan dilantik jadi menteri cabinet persekutuan boleh menawarkan hati cina untuk sokong BN jangan harap yang senang mereka berlima yang sengsara berjuta rakyat” ujarnya Chong.
  "Ramai yang mengatakan lebih baik daripada seekor binatang daripada melayan karenah Ibrahim Ali dan kuncu-kuncu" ujarnya.

No comments:

Post a Comment