Sunday 8 June 2014

PAKISTAN DAN BANGLADES DI NEGARA INI WALAUPUN WARGA PENYU MENDAPAT KEISTMEWAAN



Written by Admin
Sunday June 08.2014


DARI KACAMATA KABUR-KABUR FST
SAIMON S JUMADI


NEGERI Sabah kira-kira 10 hingga 15 tahun lagi dari sekarang akan menjadi sarang dan tumpuan bangsa Banglades  kini mula berinut-rinut (beransur-ansur) tinggal di Sabah dalam beberapa daerah.



Kedatangan mereka ke negara ini  dalam tempoh yang singkat tidak mencapai 10 tahun mungkin dalam 2 hingga 3 tahun begitu mudah memiliki Kad Pengenalan (mykad) dengan sekaligus berstatuskan Warga Malaysia lahir mana-mana saja yang mereka suka.

 

BAKA HIDUNG MANCUNG.....Pada 2020 Sabah bakal pengeluar baka hidung mancung,, Tambunan, Keningau, Tamparuli, Kundasang, Kinabatangan dan Ranau

Selain mereka mempunyai Mykad mereka juga sebahagian dari mereka memiliki surat lahir (surat beranak) meletakan ibu bangsa sungai bapa bangsa Kadazan.




 SIAPA BERANI TANGKAP SAYA.....Saya banglades dilundingi oleh orang-orang tertentu satu hari kami jadi Ketua Menteri dan TYT baru kamu tahu  siapa berani komen sebab kami ada mykad macam kamu kita sama taraf you nak komen mampus kamu masuk penjara


Setiap kali pihak-pihak agensi kerajaan membuat sekatan jalan bermacam-mana nama ada OPS Cantas, ada OPS Bersih tetapi bila terserampak bangsa Bangladest  baik polis, imigeresen dan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)  mereka dibebaskan setelah banglades tadi menunjukan mykad dan surat lahir.



Untuk bangsa banglades tinggal di negara ini dapat perlindungan dapat keitimewaan saya terlupa membawa Kad Pengenalan ditangkap masuk lokap seminggu mujurlah anak dan isteri saya menjamin kalau tidak mungkin saya dihantar ke Indonesia.



Inilah kebagusannya bangsa Pakistan dan bangladest mendapat kad pengenalan  dengan mudah siapa berani tangkap mereka jangan heran nanti 15 tahun dari sekarang kalau mereka jadi ADUN MP Ketua Menteri dan Tuan Yang Terutama (TYT) duduk di istina sebab mereka sama taraf dengan orang anak jati Sabah seperti Kadazan, Dusun, Sungai dan Murut.



Selain Pakistan mendapat keistimewaan di Sabah mereka juga bakal mendapat zuriat (anak) sebab sekarang ini 80 peratus wanita-wanita di  Sabah ramai yang berminat berkahwin dengan bangsa Pakistan selain mereka memilih handsome atau yang kahwin kerana berhutang jadi anak-anak gadis mereka jadi sasaran.



Saya pernah bertanya dengan beberapa perempuan kenapa kamu begitu berminat dengan dengan Pakistan apa mereka jawab kalau kami berkahwin dengan Pakistan nanti anak-anak kami handsome macam Salman Khan Sharukh Khan, Amir Khan kalau perempun macam rupa Kajul.



Anda tak perlu pergi jauh-jauh pergi saja ke Bandar Indah Jaya lorong kedai On-On terdapat sebuah kedai menjual perabut dan kapit kepunyaan Pakistan.



Bila saya masuk kekedai itu tanya kau sudah kahwin kah apa kata Pakistan itu dibelakang awak itulah isteri saya muda umur antara 23 tahun bangsa Dusun dari Kuala Sapi anak buah mendiang Paul Baklin mantan ADUN Labuk zaman BERJAYA.



Jika dipanjangkan  umur pada tahun menjelang 2020 Sabah adalah bakal pengeluar baka keturunan hidung mancung sebab di Keningau, Tambunan, Ranau, Tanparuli, Kundasang dan Kinabatanhgan 70 peratus perempuannya sudah berkahwin dengan bangsa Pakistan.

  

Ini lagi dengan kehadiran Bangsa Banglades mula berinut-rinut bakal  menjadi perhatian 80 peratus perempuan-perempuan Sabah sekarang jumlah bangledest tinggal di Sabah baru mencapai sasaran 20 peratus sendainya mereka telah diberi Mykad oleh orang-orang tertentu yang mahu memusnahkan tanah airnya sendiri  sudah pastinya Banglades cepat membiak di Sabah  tidak mustahil sebab ada beberapa orang yang sudah menjadi dalang keoada banglades kita tunggu dan lihat.

  

Di Sabah bangsa Pakistan yang sudah bertapak di negeri  Sabah hampir mencecah 70 peratus dan bangla akan menyusul  kemudian {Peribahasa dulu ada menyebut kalau ada asap ada cina) sekarang lain kalau ada asap ada Pakistan)

  

Di Sabah juga ramai Pakistan tetapi mereka datang ke Sabah semasa penjajahan British lagi  orang Sabah tidak mempertikaikan ramai juga saudara Pakistan pada tahun 1948 lagi bekerja sebagai anggota polis berpangkatkan sarjan dan Inspektor bukan yang disebut new comer.



Yang Pakistan sekarang ini di gelar Warga Penyu  (Warga negara Malaysia (Penyu) musim pilihanraya di Malaysia mereka juga mengundi sebab ada mykad bila mana musim pilihanraya di negaranya mereka pulang ke Pakistan untuk mengundi calon-calon mereka inilah yang disebut warga penyu boleh hidup dua alam.
























No comments:

Post a Comment