Thursday 17 October 2013

KALAU KAMU TIDAK UNDI HAMID BERERTI KAMU DURHAKA KEPADA AMPONG







Admin....Share


OLEH AZMI AZMAN ALI

SANDAKAN:- Menurut sumber-sumber rasmi daripada ahli-ahli UMNO Sandakan khususnya beberapa orang perwakilan bahawa calon nombor 01 Timbalan Ketua Bahagian UMNO Sandakan di dakwa telah menempah  50 bilik hotel di Sabah Hotel dengan tujuan untuk mengurung para perwakilan yang telah dibeli undi mereka

Perbuatan sabotaj ini adalah benar-benar melanggar sistem   demokasi kerana  menghalang hak-hak seseorang untuk memilih pemimpin mereka.

Apapun kata sumber itu lagi dengan kaedah yang dilakukan seperti ini belum tentu untuk menjamin kemenangan calon 01 jawatan Timbalan Ketua Bahagian yang ditentang empat penjuru.

Dalam pada itu Abdul Hamid Sabah calon 04 jawatan yang sama akan mudah menewaskan tiga pencabarnya kerana Hamid seorang pemimpin yang serba boleh dan tiada tolok bandingannya UMNO di seluruh Sabah.

Kata sumber itu lagi yang merupakan perwakilan yang tidak mahu  disebut namanya Hamid mempunyai daya kepimpinan yang dinamik dan  berjiwa rakyat  jika ditakdirkan Hamid menang sebagai Timbalan Ketua Bahagian UMNO Sandakan bagi sesi 2013-2017 sudah tentu membawa perubahan besar kepada ahli-ahli UMNO Sandakan tanpa mengira siapa mereka.

 Datuk Awang Kadin semenjak menjadi Ketua Pemuda Bahagian Sandakan kemudian dilantik Jawatan Ketua Pemuda UMNO Negeri apa yang dia  sudah akukan kepada pemuda-pemuda Bahagian dan cawangan. UMNO Sandakan:ujarnya.

Saya tegaskan kalau Awang Kadin pun menang sebagai Timbalan Ketua Bahagian sama juga tiada membawa sebarang perubahan dalam menerajui perjuangan  UMNO Sandakan.

Ayoh bangun dan bangkit undilah Abdul Hamid Sabal 318 perwakilan yang membabitkan 63 cawangan UMNO 90 peratus sudah condong kepada Hamid Sabal ini bermakna kemengangan pastinya menyebelahi Hamid.

Saya tegaskan kalau kamu tidak mengundi Hamid sama juga kami tidak menyokong Tan Sri Ampong Puyon kamu boleh dicap sebagai durhaka kepada Tan Sri Ampong yang tidak boleh dimaafkan sehingga  diliang  lahat..

Kalau kamu undi Hamid kamu juga undi Ampong sebab Hamid adalah link atau line up Tan Sri Ampong.

Berilah  kemenangan kepada Hamid Sabal kalau hidup kamu mahu semporna didunia tetapi kalau kamu tidak  undi hamid  hidup kamu akan susah seumur hidup......Hidup Hamid Sabah...Hidup Hamid Sabal" begitu ...semangat para perwakilan



No comments:

Post a Comment