Friday 23 May 2014

SENTIMEN BANGSA MELAYU CELAKA RSN RAYER MENJADI KEMARAHAN KEPADA ORANG-ORANG MELAYU DI SELURUH NEGARA....JEFFRY



Written by Admin
Friday May 23.2014

OLEH: AZMIE AZMAN

SANDAKAN: Tindakan kurang rasional Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delimah  RSN Rayer yang mengeluarkan kenyataan di media baru-baru ini yang menyebut “ UMNO Celaka-Melayu Celaka” telah menimbulkan keramarahan yang bukan alang kepalang di kalangan orang-orang Melayu di seluruh negara.

Ekoran kenyataan yang membabitkan bangsa Melayu Celaka oleh Rayer secara terbuka telah berlakunya satu rusuhan di pejabat Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang  kerana tidak puas hati kenapa Rayer mengeluarkan sentiment perkauman memburuk-burukan bangsa Melayu.
  
“Kalau Rayer sekadar mengutuk atau memaki hamun UMNO orang tidak beberapa kisah sangat biasalah  para pemimpin mana-mana partipun sering kena maki dan dikutuk tetapi bukan mengungkit-ungkit bangsa Melayu Celaka sudah tentu orang Melayu bukan ahli Politikpun rasa marah bukan saja para  pemimpin UMNO para pemimpin Melayu dalam PAS dan PKR juga tidak senang hati” kata Presiden Kelab Penyokong BN dan Kerajaan Sabah Datuk Mohd Jeffry Rosman kepada Wartawan Free Sandakan Today pagi tadi di lobi Sandakan Hotel dekat sini.

“Saya sendiripun bukan ahli politik bila disebut bangsa Melayu Celaka saya rasa tersinggung juga apa kata kalau orang sebut bangsa India Celaka tentu kamu marah dan yang lain saudara India baik Muslim, Christian dan Hindu marah sebab sentiment bangsa tapi kalau orang kutuk apa ini MIC Celaka orang tidak kisah sangat” tegas Jeffry.
  
Katanya  kalau berkempen,  kempenlah secara sihat jangan sentuh agama sentuh bangsa jangan terikut-ikut seperti Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali yang suka maki hamun bangsa lain maki hamun caci agama Kristian.

RSN Rayer seorang yang berpendidikan kamu menyokong DAP dan ramai juga bangsa Melayu baru mula berjinak-jinak dengan DAP tapi Rayer telah melukakan hati orang Melayu siapa calon Parlimen Teluk Intan Dyana Sofea Daud seorang Melayu  ahli DAP sudah tentu juga dia amat tersinggung bila kamu sebut orang Melayu Celaka.

“Saya sebagai orang Melayu minta kepada semua bangsa Melayu di negara ini buat laporan polis di tempat masing-masing suruh polis buat siasatan terhadap Rayer kerana perbuatannya boleh menimbulkan huru hara nanti orang Melayu yang panas baran pula  bergaduh pula dengan orang Keling gara-gara prilaku Rayer sebagai seorang yang biadap dan kurang ajar harus dikenakan hukuman” tegasnya.

Kata Jeffry apabila Rayer mengeluarkan kata-kata Melayu Celaka rasahnya bangsa Melayu di negara ini macam tercabar macam mahu mencari pasal saja untuk bergadoh dengan Bangsa Melayu di negara ini.

No comments:

Post a Comment