Sunday 25 May 2014

MCA DICAP BIADAP MENCAPURI HAL EHWAL AGAMA ISLAM MAHU CARI NAHAS KAH?



Written by Admin
Sunday May 25. 2014

SUMPIT BERACUN UNTUK MCA
SHAIMON S JUMADI


SEPATUTNYA Parti MCA walaupun merupakan parti komponen Barisan Nasional (BN) tidak usah mencapuri hal-ehwal Agama  Islam seperti  hukum hudud  yang bakal dilaksanakan atas cadangan PAS.

Banyak juga parti-parti rakan komponen BN seperti Gerakan, MIC, PBS, PBRS,UPKO dan  LDP mereka senyap sebab mereka tahu banyak risokonya kalau pemimpin bukan Islam hendak mencapuri hal ehwal Islam ini akan membawa malapetaka kepada parti itu lebih-lebih lagi MCA Bahagian Penampang.
 
Kalau UMNO yang dipimpin 100 peratus orang Melayu beragama Islam mereka nak melolong melalak dan membantah tentang hukum hudud yang dicadangkan oleh PAS yang masih diperingkat proses orang tidak kisah sangat.

MCA Penampang ini sengaja mahu cari nahas mahu cari bala kerana telah mencapuri hal ehwal akidah Islam apa tujuan sebenarnya berbuat demikian sehingga menggantung banner (kain pemidang) ini sengaja untuk mencetuskan kemarahan orang-orang Islam.

Kalau mahu angkat kaki konon banyak cara lain bukan mencapuri urusan agama Islam apa ingat MCA sudah cukup kuat hanya parti serpihan satu kerusipun  tiada di sabah  mahu tunjuk belang.

Jangan harap MCA pada PRU 14 nanti bukan saja di Sabah  kecundang kemungkinan di Semenanjungpun zero Z(Lang Kai Choon) mana ada masyarakat cina mahu sokong ini parti adalah yang terdiri daripada asau-asau nyonya-nyonya dan asuk-asuk juga apek-apek yang sudah mahu cium tanah (mampus)

Bagi golongan muda cerdik pandai 90 peratus mereka sokong DAP dan PKR  namun MCA jangan harap parti seperti buangan sampah boleh menang.

No comments:

Post a Comment