Saturday 24 May 2014

KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA DAKWA COKLAT CADBURY DIARY MILK MENGANDUNGI DNA KHINZIR



Written by Admin
Saturday MAY 24 2014


OLEH:  SAIMON S JUMADI


SANDAKAN:- Pengerusi Persatuan Hal Ehwal Pengguna Sabah (CAPS) Sandakan Hj Ali Ahmad  hari ini mendedahkan bahawa coklat berjenama Cadbury Dairy Milk disahkan oleh pihak Kementian Kesihatan Malaysia dalam penyelidikan ia mengandungi  Porcine DNA Khinzir (Babi).

Katanya coklat tersebut memang berlambak dijual di supermarket dan telah menjadi santapan bagi orang-orang yang menggemari makan coklat Cadbury DEairy Milk yang cukup lazat itu.

Jika benar coklat tersebut mengandungi porcine babi jadi selama ini masyarakat Islam seluruh Malaysia termasuk masyarakat Islam di Sandakan sudah termakan coklat tersebut yang tidak disengajakan itu.

“Adalah diharap pihak kerajaan khususnya pihak Kementerian Kesihatan Malaysia dapat memberi penjelasan kepada semua Rakyat Islam di seluruh negara ini dengan sebebarapa segara demi mengelakan umat Islam terus membeli coklat yang didakwah sendiri oleh  Kementerian Kesihatan Malaysia” tegas Ali.

Berikut  kenyataan media yang dikeluarkan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia yang menerangkan kedudukan coklat tersebut.

Add caption


 Sila baca dengan teliti surat/kenyataan media Kementerian Kesihatan Malaysia berhubung dengan kes coklat yang dimaksudkan





No comments:

Post a Comment