Monday 26 May 2014

MASIH RAMAI ORANG ISLAM YANG TIDAK MEMPERCAYAI COKLAT CADBUARY DAIRY MILK MENGANDUNGI DNA KHINZIR




Written by Admin
Monday May 26.  2014


OLEH: SAIMON S JUMADI


SANDAKAN:- Sungguh  amat menyedihkan sekali walaupun Kementerian Kesihatan Malaysia sudah mengeluarkan Kenyataan Medi secara rasmi  bahawa Coklat Cadbury Dairy Milk sudah disahkan mengandungi Porcine DNA Khinzir  tetapi masyarakat Islam masih tidak menghiraukan malahan mereka mengutuk pihak Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai satu  sabotaj ada yang mahu menyaman kerajaan.


Sekarang coklat tersebut dijual di supermarket dengan harga paling murah 12 pack harganya RM1.00 sahaja apa lagi orang-orang Islam yang tidak mempercayai adanya  DNA Khinzir mereka berpusuh-pusuh  membelinya hingga menjadi rebutan.

Seorang hamba Allah yang ditemui yang turut membeli menyatakan zaman sekarang zaman IT tiada sudah istillah haram dan halal bantai saja hanya orang-orang kolot, jakun, tidak bertemadun dan kalut  yang masih mengatakan istilah haram dan Halal.
SEDAP DAN LAZAT....Disebabkan kelazatan menikmati makan  rasa coklat  yang terlalu sedap ini menjadi santapan segelintir orang-orang  Islam tidak mempercayai ia mengandungi Porcine Khinzir (Babi) malahan mahu menyaman Kerajaan khususnya Kementerian Kesihatan Malaysia

“Bukan juga racun setakat DNA khinzir itu tiada masalah masih boleh dimakan lagipun harganya murah bukan alang kepalang 12 pack cuma RM1.00 mana ada sekarang semurah  pada zaman ini beli saja soal haram dan halal kami letak belakang dulu yang penting coklat itu sedap bantai saja” mereka.

Ramai juga yang mengukutuk Kementerian Kesihatan Malaysia mereka suruh saman kerajaan kononnya sabotaj dan memperdayakan orang ram dan gara-gara hendak makan dan gemar makan coklat Cadbury Dairy Milk sampai sudah  tidak  kenal haram dan halal itulah gelagat sedelintir orang Islam di Sandakan sudah membelakangi akidah Islam sebenar.

Kelmarin hampir tercetus pergaduhan antara semasa sendiri bila mana salah seseorang hamba Allah coba melarang orang Islam membeli coklat tersebut namun tidak diindahkan langsung.

Dalam perkembangan yang berkaitan Pertubuhan  Hal Ehwal Pengguna Sabah (CASP)  Ali Ahmad sudahpun membuat kenyataan mengenai fenomena ini dan meminta Umat Islam khsususnya  di Sandakan supaya jangan membeli coklat Cadbury Dairy Milk yang 

Kata Ali ini terpulanglah semuanya atas nafsu nafsi seseorang walaupun mereka itu orang Islam kalau mereka masih mahu makan dan tidak mempercayai coklat  itu ada DNA babi terserahlah antara dia dengan Tuhan  saja.







No comments:

Post a Comment