Monday 26 May 2014

KELAB PENYOKONG BN DAN KERAJAAN SABAH AKAN ANJUR BENGKEL KEWARTAWANAN.....KATA JEFFRY



Written by Admin
Monday  May 26.2015


OLEH AZMIE AZMAN


TAWAU:-  Kelab Penyokong BN dan Kerajaan Sabah dengan kerjasama Portal Free Sandakan Today.com akan menganjur Bengkel Bimbingan  Kewartawanan selama dua hari pada pertengahan bulan Jun ini di Dewan Masyarakat Tawau.

Presidennya Datuk Mohd Jeffry Rosman yang membuat kenyataan media  hari ini berkata tujuan utama menganjur bengkel kewartawanan tersebut adalah untuk memberikan bimbingan kepada belia-beli seteempat  yang berminat  dalam bidang kerjaya sebagai Wartawan.

“Kita tahu ramai belia-belia di daerah Tawau ini yang berminat dalam bidang penulisan berita, maka dengan adanya bimbingan ini mereka akan dapat mengetahui selok belok  bagaimana hendak menghasilkan sesebuah berita itu.

"Semua orang  boleh menulis sebab ada pendidikan akademik  tetapi bentuk penulisan  berita tidak sama tulisan yang kita buat selalu sebagai pemberita mereka mesti tahu apa itu Piramit   menegak piramit bujur dan sebagainya, kalau kita dah memahami dan mengenali piramit mudah saja kita menghasilkan sesuatu berita” ujarnya.
  
Bengkel yang bakal diadakan selama 2 hari itu peserta dikenakan bayaran yuran RM100.00 makan minun seperti sarapan pagi, makan tengahari dan minum petang malam semuanya ditanggung oleh pihak penganjur.

Mereka juga akan dibagi sijil penyertaan daripada penganjur untuk membuktikan bahawa mereka pernah mengikuti bengkel asas bimbingan kewartawanan.

Katanya lagi dua orang wartawan yang berpengalaman dan cukup popular di kalangan pengamal media cetak dan portal alam maya iaitu Rozzalin Mohd Hashim dari  akhbar New Sabah Times dan Shaimon S Jumadi dari portal online Free Sandakan Today.com dijangka akan diundang sebagai tutor bagi memberi ceramah kepada para peserta bengkel  itu nanti.

Katanya Jeffry lagi tarikh masih dalam perbincangan oleh jawatankuasa pelaksanakan penganjur bengkel berkenaan akan tetapi masa ia bermula dari jam 8.30 pagi hingga jam 4.30 petang tempat pastinya di Dewan Masyarakat tawau.

Jelas  Jeffry  syarat-syarat dan borang-borong penyertaan kini sedangdalam proses icetak dan akan diedarkan kepada masyarakat setempat pada masa terd

No comments:

Post a Comment