Monday 26 May 2014

PENDUDUK ISLAM TAWAU DILARANG MEMBELI COKLAT CADBUARY MILK ...TEGAS JEFFRY



Written by Admin
Monday May 26.2014

OLEH: AZMIE  AZMAN


TAWAU:- Masyarakat Islam di daerah Tawau dinasihatkan buat masa ini yang terlalu menggemari makan Coklat Cadbury Daily Milk yang telah disahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia didapati mengandungi porcine DNA Khinzir atau babi agar tidak  membeli dahulu makanan ringan itu.

Katanya tunggu  laporan  sahih  peroleh daripada  Jabatan Agama seperti JAKIM dan JHEAINS  sekiranya  tidak mengandungi bahan tersebut baru pengguna dibolehkan membeli coklat tersebut.

Presiden Kelab Penyokong BN dan Kerajaan Sabah Datuk Mohd Jeffry Rosman dalam sidang medianya pagi tadi di sini menasihatkan orang ramai khususnya umat Islam di Tawau dilarang membeli coklat yang dimaksudkan.

 
“Memang sebahagian umat Islam ada yang tidak mempercayai seperti yang dilaporkan di media ini  di Sandakan ramai umat Islam berpusuh-pusuh membeli coklat tersebut di supermarket-supermarket berhampiran dengan tawaran harga yang terendah antara 12  pack hanya RM1.00 walaupun mereka tahu bahawa coklat tersebut mengandungi bahan tersbeut namun mereka tidak memperdulikan malahan  terus membelinya tanpa meragui halal dan haram bantai saja”ujanya.

 
MENGANDUNGI PORCINE DNA BABI.......Namun masih menjadi rebutan kepada sebahagian Umat Islam terus membelinya tanpa menghiraukan akidah Islam Haram dan Halal



“Sebagai hamba Allah dan umat Islam saya merayu kepada saudara-saudara yang seagama dengan saya tidak kira mereka dari keturunan kaum mana saya nasihatkan buat masa ini jangan dulu beli coklat tersebut kita kena  sama-sama tunggu kesahihannya terutama sekali daripada JAKIM dan JHEAINS “ tegasnya.






No comments:

Post a Comment