Sunday 25 May 2014

SEKIAN LAMA PENDUDUK PULAU BERHALA MINUM AIR GRAVITI BERHAMPIRAN KUBURAN



Written by Admin
Sunday May 25.2014

OLEH: SAIMON S JUMADI


PULAU BERHALA (SANDAKAN):- Untuk menemui penduduk khususnya rakyat di satu-satu kawasan yang menghadapi pelbagai masalah yang berkaitan prasarana dan kemudahan-kemudahan lain para pemimpin pembangkang juga  mempunyai peranan dan tanggungjawab yang  sama seperti para pemimpin parti pemerintah.

Ini jelas Timbalan Pengerusi DAP yang juga pernah menjadi calon DUN Tanjung Papat pada PRU 13 lalu iaitu Frankie Poon bersama Pegawai Khas I kepada Ahli Parlimen Sandakan Amsi Liew dan rombongan telah mengadakan lawatan kerjanya ke Pulau Berhala dekat sini kelmarin.
  
Dalam rangka lawatan yang diketuai sendiri Frankie Poon sempat beramah mesra dengan beberapa orang penduduk kampung Pulau tersebut mereka telah dimaklum oleh para penduduk terbabit mengenai masalah kampung  terutama sekali bekalan air bersih untuk kegunaan harian mereka terpaksa menggunakan air gravity (Perigi Bersimen) yang berhampir dengan kuburan.

Kata mereka lagi terdapat beberapa orang kanak-kanak yang tidak dapat belajar disebabkan faktor kemiskinan yang membelenggu keluarga mereka.

Kedatangan rombongan itu merupakan satu rahmat kepada penduduk-penduduk Pulau Berhala kerana sedikit sebanyak dalam meluahkan isi hati yang tersirat dan yang tersurat.

No comments:

Post a Comment