Friday 23 May 2014

JEFFRY DEDAH GAMBARNYA DIGUNAKAN SEBAGAI PROFAIL FB BERNAMA HJ ISMALI HAMID



Written by Admin
Friday May 23.2014


OLEH: SAIMON S JUMADI


SANDAKAN:- Kesabaran seseorang itu ada batas dan hadnya tetapi kalau sudah keterlaluan amat kita akan hilang pertimbangan macam-macam boleh jadi  menimpa kepada seseorang yang suka mengaibkan dan menjahanamkan diri kita.
  
Saya cukup sabar selama ini bila mana gambar saya digunakan untuk gambar profail laman sosial (FB) saya mendiamkan diri saja  walaupun perbuatan orang itu telah melakukan penipuan kepada lebih 6 orang wanita saya masih bertahan tapi kali ini saya hilang pertimbangan  sebab negara kita mempunyai undang-undang untuk mengenakan hukuman kepada sesiapa saja yang telah dan disabitkan kesalahan.

Kelmarin saya sudah buat laporan polis di Balai Polis Tawau berhubung seorang yang bernama Haji Ismali Hamid  menggunakan gambar saya sebagai gambar profail di FBnya .

Saya mendapat tahu orang yang menamakan dirinya Hj Ismali ini telah menipu perempuan-perempuan dengan menawarkan hadia paling menarik tetapi ada beberapa syarat yang harus dipatuhi pertama kalau hendak mendapatkan hadiah daripada Ismali ini mereka terpaksa dikenakan bayaran sebanyak RM4,500.00 dikirim melalui akaun banknya yang menamakan dirinya Nur  Adira Bti Muhamad, saya rasa yang menamakan dirinya Ismali Hamid ini adalah seorang wanita yang sebenarnya dia menggunakan akaun FB palsu.

Datuk Mohd Jeffry Rosman berkata demikian  dengan panjang lebar dalam satu wawancara khas dengan Wartawan Kanan Free Sandakan Today.com pagi tadi di Lobi Hotel Sandakan.

Saya juga akan berjumpa dengan pegawai Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia (SKMM) untuk mereka menyiasat  akaun FB yang menggunakan nama Hj Ismail Hamid yang berwajahkan diri saya.

Ekoran kegagalan pihak SKMM atau tiada satu badan ditubuhkan untuk memantau orang ramai yang sering menyalahgunakan laman sosial FB inilah akibatnya ramai orang telah menjadi mangsa   seperti saya” kata Jeffry lagi.

Sebagai seorang rakyat di negara ini saya mencadangkan agar pihak SKMM menubuh satu  badan Tribunal Antikutu Salahguna FB sebahgai sebuah badan penyiasatan  kepada orang-orang yang tidak bertanggungjawab agar dikenakan hukuman setimpal atas perbuatan terkutuknya.” Tambah Jeffry.




No comments:

Post a Comment