Friday 22 August 2014

PENUNGGANG MOTORSIKAL YANG SUKA MEMOTONG JALAN DICELAH-CELAH SEBELAH KIRI RAMAI YANG BAKAL TERKORBAN

Written By Admin

KIRIMAN: SHURKIE AHMAD


KEMALANGAN MOTORSIKAL....INILAH  yang dimahukan oleh masyarakat agar setiap penunggang  motorsikal dilanggar hingga mati ini untuk mengurangkan kadar bilangan motorsikal berlegar-legar dijalan raya ini  buat satu  pengajaran






SANDAKAN:- Terdapat segelintir pemandu tidak berhemah mereka  kalau memandu lebih laju seperti yang dihadkan contohnya di Jalan Lintas Batu 4 hadapan Taman Mesra setiap malam bukan saja motosikal mengadakan racing lumba haram bahkan beberapa kereta sport  turut sama lumba haram antara jam 12.00tengah malam pada saban malam minggu

Tidak dinafikan nyawa pemandu kenderaan baik kenderan kecil kah atau besar terletak di hujung tayar silap langkah bila berlakunya kemalangan bila ajal maut sudah sampai pastinya mengorbankan nyawa.


Namun begitu terdapat golongan anak-anak muda bila memandu walaupun mereka tahu jalan raya itu membayakan dirinya mereka pandu laju juga termasuk penunggan motorsikal suka memotong jalan dicelah-celah sebelah kiri ini membayakan diri mereka.

Perbuatan para pennggang motorsikal yang suka memotong jalan disebelah kiri jelas mengundangkan kecelakaan yang membawa maut.



Ramai yang berpendapat  mereka lebih suka kalau setiap penunggal mororsikal setiap hari mendapat kemalangan sama ada dilanggar cara sengaja atau tidak sengaja kita tidak rasa sempati itulah doa setiap hari orang-orang yang anti  kepada penunggang motorsikal.

Kalau setiap hari para penunggang terkorban  di jalan raya akibat dilanggar oleh kenderaan contohnya 10 orang sehari kalau  sebulan sudah 300 orang ini menunjukkan  satu statistic yang bagus supaya dapat mengurangkan bilangan penunggang motorsikal berlegar-legar di jalan raya.


LANGGAR LARI...Kenderaan yang menyodok kereta ini melarikan diri takut diambil tindakan polis kemalangan berlaku di simpang bulatan jalan Nasalim





Contohnya kelmarin sebuah kereta SS 3529 J dalam perjalanan menuju kebandar di simpang bulatan Jalan Nasalim telah dilanggar oleh sebuah kenderaan lain yang dipandu laju hilang kawalan kemudian melanggar dari arah belakang kenderaan tersbebut.

Kereta yang dilanggar dari arah belakang tersebut terhumban disebela pembagi jalan kemudian terjunam  ke  dalam parit  dan kenderaan yang melanggar kereta SS 3529 J telah melarikan diri



No comments:

Post a Comment