Friday 8 August 2014

BERAPA ORANG AKTIVIS NGO NEGARA INI YANG SUDAH BERKEMPEN BESAR-BESARAN BOIKOT BARANGAN KELUARAN ISRAEL?

Written by Admin

OLEH: SAIMON S JUMADI


TERDAPAT sebahagian rakyat di negara ini khususnya bangsa Melayu yang bergama Islam kerana terlalu marah dengan tindakan kejam rejim Israel akibat    membunuh rakyat Plastin yang tidak berdosa itu mereka akan memboikot produk-produk keluaran Israel yang ada di Malaysia ini.

Mereka dilarang jangan membeli barangan keluran Israel ada yang mendesak supaya kerajaan Malaysia menutup seperti KFC  Macdonald  dan PizzaHut termasuk juga rakyat yang telah menyimpan wang di Hongkong and Shangsai Banking Corporation dan mempunyai kad kredit  agar dibatalkan dengan alasan phak HSBC bersekongkol dengan Israel.

Sambil itu orang-orang  yang bekerja di KFC, Macdonald  dan PizzaHut mereka  telah dicap sebagai pekerja Israel lojik kah ini .

Dengan perbuatan segelintir masyarakat Melayu Islam yang mempunyai semangat tinggi berkobar-kobar yang beriya-iya sangat dan boikot produk Israel yang ada di Malaysia telah menjadi bahan ejekan dan bahan ketawaan saja oleh masyarakat Malaysia yang bukan bergama Islam dan perbuatan mereka ini juga amat memalukan apalah faedahnya kalau boikot produk Israel.


Bukan sikit bilagannya produk Israel  yang ada dipasaran di negara ini sendainya kerajaan Malaysia ikut telunjuk  dan kemahuan segelintir  rakyat kemudian menutup KFC, Macdonald  dan PizzaHut  apa kah implikasinya terhadap ekonomi negara  ramai yang jadi penganggur jadi gelandangan kerana hilang pekerjaan akibat tindakan kerajaan menutup kedai-kedai  prancais itu.

Mahu boikot produk Israel namun  masih rama  juga  masyarakat Melayu minum coca cola  makan ayam KFC makan Pizza dan duduk nongkrong di kedai Macdonald  makan burger ada yang juga mereka mahu boikot ASTO.

Mana sudah perginya PERKASA Ibrahim Ali Esma dan PERMAS kenapa tak buat demonstrasi  besar-besaran minta rakyat Malaysia jangan beli produk keluaran Israel dan desak habis-habisan kepada kerajaan tutup saja kedai KFC,Macdonald dan PizzaHut soal rakyat jadi penganggur jangan ambil peduli kasih puas hati.

Yang lebih baik  jangan beli jangan  jual minuman cola di negara ini mana-mana kedai yang didapati menjual coca cola dakwa  dimahkamah sebab inilah satu jalan terbaik yang rakyat Malaysia mahukan betul-betul memboikot produk Israel ini baru gentlemen  cakap banyak tapi seiring dengan tindakan yang dilakukan.


Di negara Prancispun  sekumpulan aktivisnya telah memboikot produk keluaran Israel malam tadi kempen berlansung disebuah pasaraya terkemukah di Perancis dan telah disertai lebih 170  NGO Pertubuhan bukan kerajaan.

Yang menjadi persoalannya berapa banyak NGO di negara ini yang telah berkempen memboikot barangan keluaran Israel ada kah rakyat  khususnya para aktivits di Malaysia bersatu hati seperti aktivitis di Perancis.



INILAH JENAMA  PRODUK KELUAR ISRAEL......yang ada dipasaran hari-hari  kita makan nak boikot teruskan

TUTUP....Apa implikasinya atau kesan ekonomi negara kita sekiranya kedua-dua kedai perancais ini ditutup nanti





Nak tahu cerita selanjutnya sila baca keratan akkbar ini sebagai panduan anda kalian.


No comments:

Post a Comment