Saturday 16 August 2014

AMPONG GESA PARA PEMIMPIN MASYARAKAT PEKA DALAM ASPEK PEMBANGUNAN DAN KEBAJIKAN PENDUDUK

 Written by Admin

OLEH: AZMI AZMAN

SANDAKAN:-  Para pemimpin masyarakat yang telah dilantik dalam satu-satu jawatan haruslah berkhidmat dengan penuh dedikasi dan ikhlas untuk menjalankan satu-satu tugas yang diberikan ini merupakan satu tangganjawab  dan amanah yang harus dipikul.

Sebagai contoh Pegawai Kemajuan Masyarakat (CDO) Pemaju Mukim,  Penyelia  Kemajuan Masyarakat , Pemaju Masyarakat dan Pengerusi JKKK dan JKDB  mereka adalah mata dan telinga kerajaan,  tugas utama selain menyampaikan matlamat dan dasar-dasar  kerajaan mereka juga berperanan menyampaikan hasrat rakyat kepada pihak kerajaan dalam merealisasikan  aspek pembangunan di satu-satu kawasan.

Ketua Bahagian UMNO Sandakan Tan Sri Hj Ampong  KK  Hj Puyon berkata demikian kepada media sejurus selepas  menghadiri satu jamuan malam bersantai bersama pemimpin masyarakat di restoran Kelab Indah Jaya  dekat sini malam tadi.


Katanya peranan pemimpin masyarakat bukan saja setakat fokus kepada aspek pembangunan  tetapi juga menikberatkan aspek  menjaga kebajikan penduduk setempat agar mereka tidak ketinggalan dalam menikmati pelbagai pembantuan yang disalurankan kerajaan dari masa kesemasa.

Turut hadir ialah Pegawai Kemajuan  Masyarakat (CDO) Elopura Mohd Abdul Hamid @Hj Utung,  Pemaju Mukim Mohd Hafid, Ketua Anak Negeri Elopura Rafeh Hj Mahalan dan Pengerusi JKDB Taman Mesra Herman Kadir.


No comments:

Post a Comment