Tuesday 26 August 2014

PELAJAR CEMERLANG BERPELUANG MENDAPAT BANTUAN PTPTN.....KATA AMPONG

Written By Admin

OLEH: SAIMON S JUMADI

SANDKAN:- Kerajaan khususnya melalui agensinya Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) memang sentiasa menitikberatkan kepada pelajar-pelajar cemerlang untuk melanjutkan ke pengajian tinggi sama ada di dalam negeri dan luar negara.

Ini adalah dasar kerajaan mahukan  rakyatnya yang terdiri daripada berbilang kaum di negara ini  mempunyai pendidikan tinggi dan berdaya saing dengan negara-negara luar untuk merentasi globalisasi atau dunia tanpa sempadan yang semakin mencabar.



Ketua Bahagian UMNO Sandakan yang juga  selaku Yang DiPetua PIBG  Sekolah Menengah Bestari Sandakan (SMK) Tan Sri Hj Ampong KK Hj Puyon berkata demikian ketika berucap dimajlis upacara  Penyampaian Bayaran Awal PTPN P186 Sandakan yang dilangsungkan di Dewan Serbaguna SMK Bestari Saandakan pagi tadi.

Ampong menegaskan para ibubapa haruslah menggalakan kepada anak-anak mereka supaya rajin-rajin belajar kerana seseorang yang mempunyai ilmu pengetahuan dalam aspek akademik yang  cukup sudah pasti akan menjamin kehidupan sama depan mereka yang lebih baik bila dewasa nanti.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Pegawai PTPTN Negeri Sabah Cik Retnah.





No comments:

Post a Comment