Thursday 21 August 2014

20 JENAZAH NAHAS MH17 AKAN DITIBA DI KLIA JAM 7.30 ESOK (22-08-2014)

Written by Admin
OLEH KAMARUL ZAMAN

KUALA LUMPUR:-  Esok tanggal 22 Ogos bersamaan hari Jumaat pihak kerajaan Malaysia akan membawa balik jenazah nahas pesawat MH17 yang dutembak jatuh di Ukraine pada 17 Julai lalu dan esok juga  merupakan hari  yang memilukan hati dan kesedihan seluruh rakyat di negara ini.

Menurut pihak pengurusan MAS jenazah seramai 20 orang itu dijangka tiba di Lapangan Terbangan Antara Bangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada jam 7.30 pagi.

Timbalan Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Muhyidin  Yassin akan mengetuai masyarakat dan keluarga mangsa  bagi menyambut ketibaan jenazah tersebut.

Bagi rakyat yang bergama Islam marilah kita sama-sama bersedekahkan Al Fatihah semoga roh-rohnya mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan orang-orang yang beriman bagi keluarga mangsa yang bukan Islam bedoalah mengikut kepercayaan cara   agama masing-masing

Kata jurucakap MAS tradegi yang menimpah kepada keluarga mereka harus tabah dan bersabar ini semuanya dugaan Allah yang menentukan segala-galanya. 



“Kita kena redha atas pemergian mereka kita yang masih bernyawa dan berbafas ni kena teruskan kehidupan kita yang penting doakan mereka supaya roh-roh mereka tenang di alam barzah” ujarnya

No comments:

Post a Comment