Wednesday 27 August 2014

57 TAHUN MALAYSIA MERDEKA BERJAYA MEMBANGUNKAN ARUS PERDANA PEMBANGUNAN DENGAN PESATNYA......AMPONG

Written by Admin



OLEH: SAIMON S JUMADI
FOTO APEK ANSUKOI


SANDAKAN:-  Sebagai rakyat Malaysia yang berbilang bangsa dan berbilangan anutan kepercayaan agama  yang berbeza seharusnya bersyukur dan berbangga   kerana setelah  negara ini menyampai kemerdekaan 57 tahun telah berjaya membangunan negara ini dalam aspek   arus   perdana  pembangunan dengan pestanya dan telah  dinikmati oleh rakyat jelata.

Walaupun negara kita mempunyai ramai suku kaum jelas perpaduan dilakangan masyarakat majmuk begitu baik  walaupun memang terdapat pergeseran disebabkan pernbezaan idologi fahaman politik tapi masih terkawal.

Ditambah lagi perkongsian kuasa dalam ala pentadbiran  samada ada diperingkat kerajaan Persekutuan mahupun Kerajaan Negeri berjalan baik.

Ketua Bahagian UMNO Sandakan Tan Sri Hj Ampog KK Puyon berkata demikian ketika berucap dimajlis perasmian penutupan Seminar Keselamatan Patriotism 2014 anjuaran Jawatankuasa Keselamatan Negara  (JKN) yang dilangsungkan di Dewan Masyarakat Sandakan petang kelmarin.

“Memang tidak dinafikan ada segelintir rakyat di negara ini khususnya di Sabah menjadi petualang dan pengkhianat negara dan bangsa sehingga sanggup bersekongkol dengan rakyat asing menceroboh seperti yang terjadi di Pulau Tanduo Lahad Datu tahun lalu.

Tetapi dengan kepantasan pihak berkuasa yang melibatkan PDRM dan Angakatan Tentera kita berjaya menghapuskan para penjanayah tersebut” ujar Ampong

Semeniar Keselamatan Patriotism yang diadakan sehari bermula dari jam 8.00 pagi dan berakhir jam  3.00 petang telah  hadiri lebih 100 peserta.

Turut hadir  pada majlis  penutupan tersebut ialah Pegawai Kemajuan Masyarakat (CDO) Elopura Mohd Abdul Hamid@ Hj Utung dan pegawai kanan kerajaan negeri dan persekutuan.





No comments:

Post a Comment