Tuesday 13 December 2016

Free Sandakan Today Online FST PORTAL FST MILIK SEMUA RAKYAT MALAYSIA...KATA CEO JUN


OLEH: MIMI ABDUL RACHMAN (KETUA EDITOR) &
MARIAH PRINCESS CHEW PACIFICO -  FST
December Tuesday 13/2016

KOTA KINABALU:-  Portal Free Sandakan Today Online di bawah anak syarikat (Subsidiary Company) Who The Boss Agency Sdn Bhd  Kota Kinabalu bercadang ingin membuka kelas kewartawanan (Journalist Classes) sebaik saja portal ini telah didaftarkan di Kementerian Penerangan Malaysia.

Tujuan FST akan membuka Kelas Kewartawanan di Sabah adalah untuk membimbing para belia yang berminat dan cenderong dalam penulisan kreatif dan bidang kewartawanan.

Ramai golongan belia yang terdiri dari anak-anak tempatan  yang berminat dalam kerjaya sebagai wartawan  tetapi malangnya mereka tidak mempunyai  pengetuan asas pendidikan dalam jurusan kewartawan dan media.

Ketua  Pegawai Eksekutif (CEO) yang baru dilantik yang juga merupakan pemegang saham  70  peratus keatas Who The  Boss Agency Sdn Bhd  dan Free Sandakan Today Online sebanyak 40 peratus  saham Jun Pacifico Abdullah (gambar) menyatakan demikian hari dalam sesi sidang media dengan para wartawan.



“Saya juga ingin tegaskan  bahawa portal ini adalah milik semua rakyat Sabah mereka yang mempunyai pelbagai masalah masa ada hal-hal peribadi hal-hal politik semasa pro kerajaaan atau pembangkang mereka mempunyai ruang untuk menghantar karya-karya mereka sama ada bentuk ktirikan-rencana-cerpen-suara hati dan berita-berita panas dan sensasi” katanya.

“Saya tidak mahu berulang lagi tanggapan negative  masyarakat yang menuduh memulu yang mendakwa portal ini adalah berat sebelah (bias)  dalam bentuk penyiaran berita-berita atau artikel-artikel  kebanyaknya pro pembangkang.

Sebab di pihak pro kerajaan tiada yang mengirim bahan-bahan untuk dijadikan cerita masalah tentang kegiatan-kegiatan harian kerajaan ataupun menghentam pihak pembangkang kita siarkan  di portal ini” katanya  juga lagi.



No comments:

Post a Comment