Tuesday 27 December 2016

APANDI KENA LETAK JAWATAN ......FST


( jadilah peguam Najib Razak & Rosma)

OLEH: NURLIYANA ABDULLAH-FST
Selasa Disember 27/2016

PEMIMPIN yang berani siap menghadapi apa saja demi kebenaran. Peguam yang adil akan laksanakan tugas yang diamanah dengan penuh tanggungjawab bukan mengular menipu dan selindungi mereka yang bacul dan penipu.

Pemimpin yang berani tidak hanya bercakap di TV tetapi siap hadapi rakyat dan berhujah bukan melarikan diri atau sembunyi, pemimpin begitu jenis pemimpin pondan dan harus ditembak sebab khianat terhadap negara dan khianat terhadap amanah.

Kalau mereka ini hidup di korea atau China sudah pasti dihukum tembak kesan selewengkan dana negara.

Najib pernah berkata akan berikan kerjasama kepada yang berkenaan di luar negeri untuk memberikan maklumat jika diperlu dan negara luar pun sama, malah negara-negara jiran termasuk Switzerland akan terus memberikan kerjasama jika diperlukan.
Sebaliknya seorang Apadi/peguam negara, ahli UMNO di Kelantan tidak menolak memberikan kerjasama kepada kerajaan Switzerland. Kenapa kerajaan Malaysia ini begitu bacul dan maha penakut dalam dunia?

Mereka selalu melaungkan kata tiada yang disembunyikan dan Malaysia kerajaan telus. Jika telus kenapa akta OSA dicipta untuk sembunyikan sesuatu yang penting dalam laporan Audit negara dan sesiapa yang menyebarkan siap polis siasat dan ikut hukuman dipenjara? Hukum apa ini yang mencuri terlepas sebalik yang melapor kena tangkap. Memang hebat ini Malaysia.

Mana tiga stoges dari Sabah yang bermatian mengatakan Najib tidak terkait dengan kes 1MDB?

Rahman, Salleh termasuk seorang Pandikar sama perangai mempertahankan yang nyata melesapkan dana 1MDB yang sekarang hutang mencecah lebih RM52 bilion belum diselesaikan meski perhimpunan UMNO 2015 dijanji diselesai disember tahun sama hingga tingga RM17 bilion dan ternyata seorang Najib pembohong.
Kenapa Apandi enggan memberikan makluman sesudah permohonan MLA dihantar dan kemudian ditolak. Bukankah Najib itu suci dan tidak terkait dengan 1MDB dan sikap saling berkerjasama antara Malaysia dengan kerajaan Switzerland yang jelas kerajaan Malaysia saja tidak akur kerjasama itu dan bukankah keadilan itu sama di mana-mana dalam dunia ini?

Ternyata kerajaan Malaysia yang mengwara-warakan sebagai kerajaan yang telus, jujur, amanah hanyalah kata-kata meLOPONG dan auta sebab Apadi sendiri bersembunyi dan membatu dan tindakan Apadi itu memang bacul dan merupakan pembelit dan pendusta kepada rakyat Malaysia sendiri.

Apakah Apadi ini peguam rakyat Malaysia atau peguam seorang Najib? Jika Apadi/peguam negara asal Kelantan dan ahli UMNO itu menganggap dirinya sebagai peguam Najib, maka dipersilakan letak jawatan sebab menipu rakyat dan memutar belitkan fakta meski penipuan itu sudah terang bersuluh lagi.

Apadi kena meletakkan jawatan sebab ikut sama sekongkol dengan penjenayah dan pencuri nombor satu di Malaysia.


No comments:

Post a Comment