Tuesday 27 December 2016

FST...... TIDAK JUJUR SUDAH KAHWIN MENGAKU BUJANG


( mula kenal kekasih, dia kata dia pandu lori pasir)

OLEH: NURLUYAMA ABDULLAH –FST
Disember 2016/27 Selasa

KATA orang di sekitar kita ini ramai yang tidak jujur. Tidak jujur terhadap isteri/suami. Berkahwin dikatanya bujang, tau-tau di rumah ada anak lima. Lucu!

Bila dating cukup bergaya, pakaian hebat pandu mercedes atau ninja atau BMW tetapi kereta pinjam atau sewa sementara dan ketahuan tidak punya pekerjaan tetapi hanya mendapat rezeki komisen kesan lobi projek.

Ada kalanya di tangan jari cincin dua tiga yang kadang-kadang seperti bomoh dan di tangan dia bawa beg penuh geran tanah tujuannya untuk mendapatkan pembeli dan menipu dapat duit untuk bergaya jadi orang kaya baru haruman dari paris.

Ada pula yang mengatakan dia ada lesen kelas A projek dapat projek mega dan kala duduk ia dengar-dengarkan projeknya berjuta-juta sambil jeling-jeling  dan tiba-tiba ia duduk di depan saya(demi Allah) terus saya SOUND yang dia salah orang dianggapnya kita ini murahan. kesihan!

Inilah dunia penuh dengan teka teki, penuh dengan kepura-puraan dan setiap wanita kena jaga diri jangan sampai terjumpa hidung belang suka bergaya tetapi POK SILAP dan akhirnya ramai lelaki tak ada kerja, bini yang kasih makan suami sedang suami tadi joli jual minyak tembirang.

Mula jumpa kekasih saya, dia kata dia ambil pandu naik lori 15 ton angkat pasir/batu dan jumpa minum kedai mama 30 minit sahaja, teman saya hairan bila disebut pandu lori pasir dan teman saya kata, apakah saya meneruskan hubungan dan saya kata " lori-lorilah" rupanya dia berbohong. Lagi lucu dan raja bohong.

Memang dalam dunia ini macam-macam dan pengalaman yang saya lihat di sekitar kekadang cukup mengerikan kesan banyak sangat lakonan yang kekadang di luar jangka kita.

No comments:

Post a Comment