Saturday 10 December 2016

(FST) Free Sandakan Today Online….JAWABAN KELUAR TAJUK



OLEH NURLIYANA ABDULLAH (FST)
Sabtu Desimber 10/2016

 
KITA boleh selami dan tahu cara seseorang itu berfikir melalui tulisannya dan jawaban kekawan melalui status yang saya angkat begitu ketara dan melalui ruang yang adalah kita kenal cara seseorang itu berfikir.

Melalui ruang status di akaun facebook saya selalu saya amati dan teliti cara penulisan seseorang dan misalnya saya cipta status tajuknya KELAPA tetapi komen mereka bukan kelapa tetapi KEPALA.

Maksud " Kelapa" dan " Kepala " dua perkara yang sama sekali beza alias tak sama dan kalau ada yang menjawab begitu makna terkeluar tajuk alias orang berkenaan tidak lulus exam atau sama dengan maksud gagal.

Kalau mahu jadi politikus atau yang berhormat bercakap di dewan atau berhujah kena tahu ETIKA BERHUJAH bukan asal ada jawaban dan orang yang sedemikian selalu saja menjadi tukang kacau yang menjadikan STATUS tidak fokas ke ISU tetapi menjadikan status yang tidak berdisiplin atau rojak.

Saya peringatkan agar memerhati isu ini dan yang komen boleh kaitkan/kutip bahan lain tetapi bahan itu untuk maksud kuatkan hujah bukan menjadi status lain dalam status.

Mulai sekarang saya akan remove jawaban/komen-komen  yang tiada kaitan seperti komen peribadi, bahasa kasar dan jika berulang juga maka saya terpaksa meremove yang berkenaan sebab tidak sesuai dan kena ubah sikap sebab peranan kita sama belajar dan mendidik sesama kita tetapi kalau sengaja tidak peduli maka selamat tinggal diucapkan kepada yang berkenaan.

Bersikap matanglah dan jangan sekali perlihatkan kebodohan diri atau kalau memang tak tahu kena bertanya untuk jadi tahu.

Salam semua dan doa hari ini lebih bahagia Allah rahmati kita semuanya.


No comments:

Post a Comment