Friday 7 March 2014

LEBIH 1000 PENDUDUK KG KARAMUNTING BARU BERGELAP AKIBAT BEKALAN ELEKTRIK TERPUTUS SEJAK 9.00 PAGI HINGGA SEKARANG

Written by Admin
Friday  Mac 07.2014


OLEH: SHAIMON S JUMADI


KARAMUNTING:- Ekoran terputusnya bekalan elektrik di kawasan Karamunting Baru dan sekitarnya  yang bermula dari jam 9.00 pagi hingga sekarang ini masih gelap gulita bukan saja para peniaga mengalami kerugian besar bahkan surirumah juga berdepan masalah yang sama kerana segala ikan, daging, ayam termasuk sayur-sayuran yang disimpan di peti sejuk semua buruk tidak boleh diguna pakai atau  tidak boleh dimakan.
 
Free Sandakan Today.com sejak dari jam 10.00  pagi lagi  sehingga malam mini telah menerima  banyak panggilan berbentuk aduan lebih 200 panggilan daripada pengguna khususnya penduduk yang terlibat dengan fenomena.
  
Salah seorang penduduk yang membuat panggilan yang namanya hanya dikenali Sulaiman mendakwa sejak bekalan elektrik terputus  dari jam 9.00 pagi hingga ke petang tidak dapat menjalankan perniagaannya kerana segala ayam, daging khususnya bahan-bahan mentah termasuk air batu dan aiskrim semuanya  cair sementara ayam, ikan daging buruk tidak boleh dijual.
 
“Kami benar-benar mengalami kerugian besar kalau keadaan terus menerus begini pada PRU 14 nanti sudah pastinya kerajaan BN tumbang.

“Sudahlah masyarakat cina di Sandakan 90   peratus anti kerajaan Barisan Nasional (BN) ditambah lagi berdepan pelbagai karena yang membelenggu kepada rakyat pasti kawasan DUN daripada Elopura, Tanjung Papat dan Karamunting silap langkah jatuh ketangan calon-calon pembangkang kerana masalah bekelan elektrik di Sabah mahupun di Sandakan tiada kesudahannya sejak dulu dan sekarang”tegas Sulaiman.









No comments:

Post a Comment