Sunday 16 March 2014

BADAN DAKWAH UPKR ELOPURA ANJUR MAJLIS TILAWAH AL-QURAN DI MASJID JANNATUM NAIM 22 MAC

Written By Admin
Sunday Mac 16.2014


OLEH: AZMI AZMAN


ELOPURA:- Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat zon Elopura anjuran Badan Dakwah Unit Pemimpin Kemajuan Rakyat (UPKR) kawasan Elopura akan diadakan di Masjid Jannatun Naim Sri Taman pada 21 ini dan  22 Mac ini peringkat daerah.


Pegawai  Kemajuan Masyarakat (CDO) Elopura/Pengerusi Dakwah yang juga selaku pengerusi penganjur program tersebut Mohd Utung Hj Abdul Hamid  (gambar) berkata kepadea Wartawan Free Sandakan Today.com petang  tadi program sebegini adalah merupakan program acara tahunan.

Katanya tujuan menganjurkan selain untuk memupuk siratulrahim di kalangan penduduk Islam setempat bahkan ia menggalakan kepada belia-belia Islam supaya mendalami bacaan  kita suci Al-Quran sebagai pedoman hidup.

Mohd berkata lagi program Tilawah Al-Quran ini juga  untuk memilih Johan Qari dan Qariah  keperingkat Daerah pada bulan Mei depan ini.

Beliau menambah hadiah-hadiah menarik Johan, Naib Johan tempat ketiga, keempat dan kelima adalah ditaja oleh Wakil Rakyat Elopura Datuk Au Kam Wah.

Umat Islam di kawasan Elopura yang berminat ingin  menyertai Tilawah ini mereka boleh berhubung terus kepada  Ketua  Jemaah Hakim Imam Asmurah Baidullah di Masjid Kampung Mihibbah.



No comments:

Post a Comment