Wednesday 26 March 2014

NORAINI SULONG SEORANG PEMIMPINAN DINAMIK DAN SERBA BOLEH DALAM MENERAJUI NGO..CDO ELOPURA

Written BY Admin
Rabu Mac 26. 2014

OLEH:  CHANG TIEN LOY
SHAIMON S JUMADI


SANDAKAN:- Pemilihan Noraini Sulong sebagai Naib Pengerusi Wanita PEMADAM Daerah Sandakan menerusi Mesyuarat Agung Tahunan PEMADAM Daerah Sandakan ke 29 yang di adakan di Dewan Masyarakat Sandakan pagi tadi memang kena pada tempatnya.

Add caption
Noraini boleh disifatkan sebagai wanita Gergasi dan tiada tolak bandingannya dalam menerajui apa saja kepimpinannya sama ada badan politik dan badan NGO   dan nama Noraini Sulong semakin menyerla di sisi masyarakat setempat.

“Saya berkata demikian bukan disengajakan atau mahu membodek tetapi ini jelas dan  nyata bahawa kepimpinan Noraini semakin diterima oleh masyarakat majmuk kerana kebolehannya ketekunannya dalam membimbing dan menerajui kepimpinan dalam satu-satu badan NGO termasuk PEMADAM”

Pegawai Kemajuan Masyarakat (CDO) Elopura Mohd Hj Abdul Hamid@Utung (gambar)  berkata demikian kepada Pegawai Akhbar Noraini Sulong (SSJ)  yang juga seorang Pengarang Kanan Free Sandakan Today, com ketika diminta  pendapatnya tentang kedudukan Noraini di PEMADAM.

“Saya berani mengatakan sifat-sifat keperamahan  Noraini  yang  tidak sombong tidak angkuh tidak bongkak tidak temberang dan tidak egois inilah membuat masyarakat disekelilingnya bertambah sayang Noraini memang mempunyai ciri-ciri seorang pemimpin yang dinamik yang tidak  birokrtasi syabas Noraini” ujar  Mohd.


Katanya ada sesetengah kalau ada jawatan tinggi sikit sudah temberang cakap takbur tidak suka bergaul sama sekali tidak pernah tunduk kebawah bila sekali tersungkur disitu baru kenal langit itu tinggi.

No comments:

Post a Comment