Friday 20 December 2013

SAMSENG JALANRAYA DI SANDAKAN SEMAKIN KRITIKEL BANYAK MANUSIA JADI KORBAN JALANRAYA



Writteh By Admin
Friday December 20, 2013

KIRIMAN:  ZAMAN SARABI

SANDAKAN:- Pemandu yang kurang berhemah atau suka mementingkan diri sendiri tanpa menghiraukan keselamatan orang lain kerap berlakunya kemalangan di jalanray sehingga meragut beberapa nyawa manusia.

Ramai yang menganggap pemandu zaman sekarang ini sudah tidak lagi pandai menilai nyawa manusia mereka buat nyawa manusia sekarang seperti nyawa seekor binatang khususnya anjing tidak sering jalan atau tengah-tengah jalan kalau mahu langgar langgar saja apa saya peduli saya ada duit saya anak orang juwatan.

Saya langgar manusia masa ada di tepi jalan atau tengah jalan saya tak kisah kenapa dalam sehari saya langgar manusia 10 orang siapa berani tangkap aya kalau saya anak YB anak datuk lempar saja RM30,000 kepada pihak JPJ habis cerita buang kes  inilah  trend bagi anak-anak orang kelongmerat langgar orang sudah menjadi satu budaya mungkin juga atas didikan kedua-dua orang tua mereka.

Ini jelas kedian kelmarin seorang pemandu yang melintas jalan tidak melihat kekanan kekiri di lorong Jalan Bandar Kim Fung berhadapan dengan restoran Zakaria kira-kira jam 4.00 petang.


Dipersimpangan lorong jalan tersebut boleh dikatakan hari-hari akan berlaku pelanggaran antara satu sama lain ini disebabkan  beberapa pemadu  terlalu gelojo sepatutnya beri laluan kepada pemandu lain sebabnya itu jalan mereka ini tidak kalau mahu keluar dari simpang yang dimaksudkan main geradak saja tanpa menghiraukan kenderaan-kenderaan lain.

Saya cadangankan kepada ADUN Elopura dimana setiap permukaan persimpangan jalan di seluruh Bandar Kim Fung ditaruh bonggol ini untuk mengelakan kenderaan yang  dipandu melalui jalan tersebut dipandu secara perlahan-lahan.

Dengan adanya bonggol diletak dipermukaan jalan dihadapan setiap persimpangan ini juga boleh mengurangkan kecelakaan kerana  bagi pemandu samseng jalan raya yang kini semakin meningkat di Daerah Sandakan  yang membimbangkan  kepada para pengguna jalanraya mereka tidak menghiraukan kalau mahu langgar-langgar saja.


 KEMALANGAN.....Pelanggaran  berlaku antara satu sama lain di depan Restoran Zakaria Bandar Kim Fung kira-kira jam 4.00 petang

No comments:

Post a Comment