Thursday 13 February 2014

PARA PEKERJA MAJLIS DAERAH BELURAN YANG MEMBUNUH ANJING ANJING TIDAK BERDOSA ITU AKAN DITIMPA MALATAKA DAN BALAK YANG MENGERIKAN


Written by Admin
Thursday  February 13, 2014


OLEH: SHAIMON S JUMADI

BELURAN:- Tindakan membunuh anjing-anjing liar  di Beluran dan kemudian bangkai-bangkainya  di campak di tempat pelupusan sampah  oleh   pekerja Majlis Daerah Beluran merupakan perbuatan  yang kurang bijak dan bodoh

Sudahlah  mereka  menanggung  dosa  kerana  melakukan membunuhan dengan kejam  walaupun anjing itu binatang mereka ini kalau di negara barat sudah tentu menerima hukuman berat.

Kalau anjing-anjing jahat atau anjing gila berkeliaran wajar dibunuh tetapi kalau anjing hanya sekadar lalu dan mencari makan kenapa dibunuh  kemudian  bangkai-bangkai anjing tersebut seharusnya  hendaklah di tanam bukan dicampak begitu saja  di tempat pembuangan sampah dan ini akan mencemarkan sekeliling tambahan pula bau busuk bangkai anjing yang sudah buruk.

Tanggungjawab pihak Majlis Daerah adalah untuk menjaga kebersihan ini pula sebaliknya mengotorkan kawasan apa punya pihak berkuasa tempatan (PBT).

“Kalau kamu tak mahu kuburkan anjing-anjing bagus kamu masak kari atau masak sup sayang dangingnya sudahlah kamu bunuh anjing tanpa dosa baru kamu campak lagi” kata seorang penduduk Beluran yang enggan namnya disebut.

Kamu lihat nanti apa akan terjadi mereka yang terlibat membunuh anjing-anjing itu akan ditimpa bala dan malapetakan yang amat mengerikan.


No comments:

Post a Comment