Monday 13 March 2017

FST…..PERANAN ORANG MEDIA MERBAHAYA BOLEH MENJATUHKAN KERAJAAN BOLEH BANGUNKAN PEMBANGKANG


OLEH: ISMAILY BUNGSU-FST
Monday March 13/2017

SEBENARnya mereka yang menulis atau kerja di media merupakan kalangan yang boleh mengangkat sesuatu kerajaan/individu dan sekaligus bisa menjatuhkan.

Banyak sangat kerajaan/individu di negara luar jatuh kesan peranannya orang media atau penulis itu sendiri dan rata-ratanya kaum penulis ini cukup bahaya buat sesebuah kerajaan atau seorang wakil rakyat, menteri dan segala macam.
Kerana itu untuk mengangkat sesebuah kerajaan, pemimpin bidang komunikasi itu harus lebih diperhatikan dan harus memainkan peranannya seperti selayaknya.

Tentu saja mereka yang terlibat dalam dunia politik, malah perniagaan itu penulis harus diperhatikan dan jangan sampai bermusuhan atau dicipta tembuk pemisah yang menyebabkan menjadi amarah di kalangan media atau penulis.

Mereka yang bijak selalu mendekati media/penulis/wartawan dan itu sebab sesebuah kerajaan yang memerintah selalu saja berhati dan mengawal se,mua media dengan segala macam peraturan dan akta untuk menyekat penulis melontar kata--kata yang menyebabkan sesebuah kerajaan itu bisa rontok/lumpuh tersungkur.

Makanya selalu saya jelaskan baik yang masih terus menjadi pemimpin atau yang mahu menjadi pemimpin, jangan sampai berlagak sombong, takbur, terlepas kata dan itu bakal membinasakan diri sendiri.

Salam warisan Sabah


No comments:

Post a Comment